Френската компания потвърди четиригодишната си програма в ендурънса
Alpine е поредната марка, която официално се ангажира за новите правила в състезанията по издръжливост. Французите подготвят LMDh прототип, който е базиран на шаси на Oreca и който е оборудван с двигател, разработен в базата на отбора във Вири-Шатийон. Signatech отново ще бъде официален партньор на дъщерната компания на Renault, като програмата ще стартира през 2024 година.
Acura, Audi, BMW, Cadillac и Porsche вече потвърдиха ангажимента си към LMDh, а Ferrari и Peugeot ще се присъединят към Toyota и Scuderia Cameron Glickenhaus в "европейската" LMH. Двете категории ще бъдат изравнени въз основа на BoP система и ще могат да участва успоредно в Световния шампионат по издръжливост и в шампионата на IMSA.
Alpine се прехвърли от LMP2 категорията във водещия клас тази година и стигна до подиума в „24-те часа на Льо Ман“. Французите обаче използваха бившото LMP1 шаси на Rebellion, което на теория би трябвало да не може да участва в шампионата догодина. При това положение вариантите пред Alpine за следващите два сезона са три.
Първият е Alpine и официалният партньор Signatech да се върнат в LMP2 до появата на новия LMDh автомобил. Вторият е да лобират пред ACO и WEC за разрешение LMP1 прототипите да бъда разрешени за участие в шампионата и през следващите два сезона със съответните ограничения. Третият е най-малко вероятен включва принудителна пауза.
Alpine се завърна в състезанията по издръжливост през 2013 г. заедно с френския тим Signatech и моментално влезе в челните позиции на европейските серии Льо Ман и WEC. Французите са двукратни шампиони в WEC и са печелили три пъти „24-те часа на Льо Ман“ във втората по сила категория LMP2.