Компанията проведе проучване, което показва как ще се промени автомобилната индустрия
След около 10 години марката ще престане да бъде от ключово значение за купувача при избора на нов автомобил. До това заключение стигнаха специалисти от IBM, които публикуваха резултатите от проучване за влиянието на новите цифрови технологии върху автомобилната индустрия.
Eкспертите от IBM Institute for Business Value са интервюирали общо 11 500 автомобилисти и около 1500 души, заемащи ръководни длъжности в автомобилни компании. Както показва проучването, през 2030 г. транспортната индустрия чака значителни промени.
Така че почти половината от анкетираните (48%) са заявили, че след 10 години самата марка ще престане да бъде от решаващо значение за тях. Фактори като цените на автомобилите и удобството ще са на първо място. Загубата на стойност на марката също ще допринесе за развитието на услуги за споделяне на автомобили и безпилотни технологии. В IBM са изчислили, че през 2030 г. около 15% от автомобилите по света ще шофират в напълно автоматичен режим.
Фактори като "управляемост ", "мощност" и "външен вид" ще станат много по-маловажни, отколкото в момента. При избора на автомобил „потребителското изживяване“, „персонализацията“, както и „самодиагностиката“ и „самоподготовката“ ще бъдат по-важни за клиентите.
И накрая, половината от анкетираните ръководители на автомобилната индустрия заявявят, че „цифров Армагедон“ скоро ще се случи в индустрията. Във връзка с това те виждат необходимост от спешно преосмисляне на концепцията за автомобилите и преквалификация на персонала.