Grenadier получава захранван с батерии роднина
Шефът на Ineos Джим Ратклиф потвърждава създаването на компактен електрически офроудър. Моделът с чисто електрическо задвижване ще бъде позициониран под Grenadier. Вече са налични повече подробности.
Производството на новия всъдеходен автомобил Ineos Grenadier тъкмо беше започнало през лятото, когато предприемчивият шеф на компанията сър Джеймс Ратклиф вече вадеше следващия заек от шапката. Да, потвърждава той във видеоинтервю, публикувано от Ineos, ще има „по-малка версия с електрическо задвижване“. След като с Ineos Automotive Ратклиф само за няколко години създаде нов автомобилен производител и всъщност доста добър всъдеход с Grenadier, това твърдение определено трябва да предизвика безпокойство сред утвърдените конкуренти.
Анонсът за чисто електрически офроудър идва малко изненадващо, тъй като с модела Grenadier хората от Ineos изрично се дистанцираха от електрическите задвижвания с батерии. Общата насока тук все още е, че когато става въпрос за алтернативни задвижвания за Grenadier, се предпочита технологията с горивни клетки и Ineos работи с Hyundai по този въпрос.
Високопроходим Ineos за бъдещето
Въпреки това: „Трябва да се адаптираме към бъдещето, което очевидно е в градска среда. Дори и да сте фермер, вероятно ще имате електрическа кола в бъдеще“, каза Ратклиф в интервюто. Освен това той да се разбере, че Ineos няма да предложи просто още един от вече безбройните електрически SUV модели с офроуд визия, а машина, която определено е калибрирана за повишена проходимост.
„Изцяло електрическият модел ще бъде изграден върху напълно нова и по-малка платформа от Grenadier, като същевременно ще запази характеристиките на работен кон с възможности за офроуд“, казаха от Ineos в кратко изявление. Подробности за технологията, размерите и дизайна все още не са налични, но има потвърждение, че този електрически всъдеход ще се произвежда също в завода на Ineos в Хамбах.
Работен кон вместо SUV за дълги разстояния
Информационната ситуация предполага, че разработката на "електрическия Grenadier" вече е напреднала. През октомври 2022 г. ръководителят на отдела по маркетинг в Ineos Гари Пиърсън продължи отново темата в интервю и обяви допълнителни ключови данни за електрическия роднина на Grenadier. Според тях електрическият офроудър трябва да бъде позициониран много ясно като работен кон, при който максималният пробег и луксозната атмосфера не са в центъра на разработката. Вместо това електрическият Grenadier трябва да има много добри офроуд характеристики и да се превърне в идеално превозно средство за ежедневна употреба, например в селското стопанство, или за туристически сафарита.
Вероятно развойната работа по този модел, подобно на Grenadier, ще бъде извършена от Magna в Грац, където имат богат опит в областта на електрическите автомобили.
В галерията от снимки ви показваме Grenadier при първото ни шофиране с предсериен модел.
Текст: Торстен Зайбт
Снимки: Торстен Зайбт, Ineos