По време на Pebble Beach Concours d’Elegance Inifinti ще представи серийната версия на кросоувъра EX35. Още през пролетта на изложението в Ню Йорк луксозното поделение на Nissan се осмели да покаже разбирането си за изискан компактен SUV.
Директното сравнение разкрива минимални различия между студията EX Concept и серийния вариант – модифицирани са само предните светлини, стоповете, броните и външните огледала. Интериорът също е възприел незначителни промени: докато двуцветното съчетание на масивно арматурно табло и широка средна конзола е било запазено, воланът, скоростният лост и инструментите са възприели типичния за марката стил.
Според огласената информация дължината на EX е 4,63 метра, а относително скромната му височина от 1,59 го отличава съществено от конкуренцията. V-образният му шестцилиндров двигател разполага с работен обем от 3,5 литра и мощност от 290 к. с. Силовото предаване е възложено на петстепенна автоматична трансмисия и гъвкава система за разпределяне на въртящия момент към четирите колела.
Техническите особености на четиривратия Infiniti включват ново лаково покритие, което се регенерира и остава неподатливо на малки драскотини. Освен това EX35 явно е първият автомобил с видеонаблюдение, покриващо целия периметър около себе си. Към серийното обурудване се числят биксенонови светлини, навигационна система с твърд диск и десет гигабайта памет за пътни карти и музика, аудиосистема, както и темпомат с функция за спазване на дистанция до предходното превозно средство.
Освен EX за 2008 година дъщерната фирма на Nissan планира въвеждането на три други модела за Европа: купе и седан от G-серия с размери на автомобил от средния клас, както и наследник на всъдехода FX, който би могъл да се конкурира с VW Touareg. В средносрочен план се предвижда и съперник на Audi A6 от новото поколение на M-серия. И за да отговаря напълно на европейския вкус компанията ще пусне на пазара дизелов V6.
Infiniti ще даде ход на европейското си нашествие през 2008, а EX ще се забави до есента на същата година.