Компанията от Торино се занимава с архитектура, промишлен дизайн, както и проектиране и дизайн за автомобилната индустрия
Компанията ED Group от Торино се занимава с архитектура, промишлен дизайн, както и проектиране и дизайн за автомобилната индустрия. Другото направление в дейността е електроника, мехатроника и композитни материали. При разработването на концепцията Torq са използвани всички тези умения, въпреки че големият въпрос е може ли да смятаме, че тази конструкция е на един истински автомобил.
Според замисъла тази кола трябва да бъде задвижвана от сумарна мощност от 430 к.с. и 1800 Нм.
В двуместния кокпит няма никакви прозорци. Водачът трябва да разчита само на екрани, излъчващи изображения от камерите. Но най-важното - на теория за „снаряда” TORQ е предвиден автономен режим на управление, в този случай пилотът се превръща в обикновен наблюдател.
Темата за автономните автомобили става все по-актуална. И все повече и повече внимание се обръща на последиците от въвеждането на такива технологии в живота. Тук италианците предлагат как да бъде използвано автономното управление в областта на автомобилния спорт.
Самият концепт няма врати, няма интериор. При проявено желание да бъде разгледан вътре, представителите на компания на щанда в Женева любезно обясняват, че това е невъзможно.
Защо е нужен автономен режим на управление в модел, предназначен специално за състезания? Няма ясно обяснение. Въпреки това италианците казват, че мечтаят да видят някога състезания с автомобили Torq. Нека да си представим, че пилотите ще изминават част от трасето на „ръчен режим”, а друга част ще оставят на електрониката. Би било интересно да видим как всички тези фантазии биха изглеждали в реалния живот.