За трета поредна година най-добър агрегат на годината стана 3,9-литровият V8 на Ferrari
Организаторите на конкурса "Международен двигател на годината" определиха победителите на 2018 година. Най-добрият двигател за трети пореден път стана 3,9-литровият V8 мотор на компанията Ferrari.
Осемцилиндровият битурбо двигател е монтиран на суперавтомобилите Ferrari 488 GTB, 488 Spider и 488 Pista. Например, на последният модел агрегатът генерира 720 к.с. и 770 Нм въртящ момент, което позволява на купето да ускори до "сто" на 2,85 сек., а максималната скорост е 340 км в час.
В генералното класиране този двигател постигна 486 точки, което е с 288 точки повече от резултата, който заслужи най-прекият му конкурент – шестцилиндровият трилитров турбодвигател на Porsche, влизащ в гамата на спортния автомобил 911. Освен това агрегатът на Ferrari зае и първото място в категориите с работен обем "От три до четири литра "и" Най-добър спортен мотор ".
Званието "Най-добър нов двигател"отново бе присъден на компанията Ferrari. Това е 6,5-литровият атмосферен двигател V12 от модела 812 Superfast. Двигателят, работещ в тандем със седемстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя, развива 800 к.с. и 718 Нм въртящ момент. Ferrari 812 Superfast ускорява до 100 км/ч за 2,9 секунди, а максималната скорост е 340 км/ч. Същият V12 е обявен и за най-добър сред двигателите с работен обем "Четири литра и повече".
В категорията „Под един литър” спечели трицилиндровият двигател на Volkswagen с работен обем 999 куб. см, влизащ в гамата на моделите Golf, Up, Polo и T-Roc, както и компактните автомобили на марките Audi, Skoda и Seat. Агрегатът отне първото място от бившия дългогодишен лидер в този сегмент - най-малкия двигател Ford EcoBoost.
В категорията най-добър двигател с работен обем "От 1 до 1,4 литра" на първо място отново се нареди 1,2-литровият мотор на PSA Peugeot Citroen. В групата "От 1,4-1,8 л" спечели 1,5-литровият трицилиндров двигател, който е част от хибридната задвижваща система на BMW i8 и i8 Roadster.
В класа "От 1,8 до 2,0 литра" първата позиция заслужи двулитровият боксеров двигател на Porsche, който е монтиран на спортните автомобили Cayman и Boxster. В категорията "От 2 до 2,5 литра" спечели петцилиндровият 2,5- литров агрегат на Audi TT RS, RS3 и RS Q3. Най-добър агрегат с работен обем "От 2,5 до 3 литра " стана трилитровият шестцилиндров двигател на Porsche 911.
На последно място, "Най-добър електрически двигател" и "Най-добър зелен двигател" бяха присъдени на електромобилите Tesla Model S, Model X и Model 3.