Ferrari Purosangue ще претендира за титлата на най-бързия SUV в света
Първо беше Bentley, а след това Lamborghini, Maserati, Rolls-Royce и Aston Martin последваха примера. Глобалната мода за кросоувърите не бе пренебрегната от производителите на най-бързите и скъпи автомобили, въпреки че някои от тях дори никога не са произвеждали автомобили с двойно предаване Но бизнесът диктува своите условия, така че компаниите, които преди бяха специализиране предимно в спортни автомобили, не пренебрегнаха този много печеливш сегмент.
Ferrari издържа най-дълго. Представители на "изправеното конче" дълго време повтаряха за свещеното спазване на традицията и невъзможността да пуснат в гамата си автомобил с висока проходимост. Тази година обаче компанията от Маранело ще представи първия си кросоувър, който ще се превърне в може би най-противоречивия модел в почти вековната история на италианската марка.
Как ще се казва
Всъщност още през 2017 г. тогавашният шеф на компанията Серджо Маркионе издаде тайната, че Ferrari разработва принципно нов утилитарен автомобил. Тогава топ мениджърът каза, че марката има много клиенти, които искат по-практичен автомобил за всеки ден с "изправено конче на радиатерната решетка. Година по-късно на събрание на акционерите на Ferrari официално бе обявено, че новият модел ще носи името Purosangue, което на италиански означава "чистокръвен".
По този начин компанията намеква за своето "конско" родословие, а също така подчертава, че новият автомобил ще остане истинско Ferrari, въпреки необичайната досега концепция. И те се опитват да избегнат най-традиционното обозначение SUV в Маранело, като предпочитат собствения си нов термин - FUV (Ferrari Utility Vehicle).
Как ще изглежда
Ferrari Purosangue ще бъде бъде високопроходим автомобил с каросерия тип Shooting Brake с увеличен просвет. Независими дизайнери вече фантазират за появата на бъдещия кросоувър, който трябва да наследи редица функции от модела Roma GT - актуалнеия най-удобен суперавтомобил на италианската марка. От Roma Purosangue ще получи общия силует Grand Tourer с дълъг капак , голяма радиаторна решетка и характерна форма на предната оптика, разделена на две части от тънък диоден елемент на дневни светлини. В този случай задната част на каросерията ще наподобява повече кърмата на модела GTC4Lusso.
Възможно е Purosangue да използва необичайно оформление с три врати с малка замаскирана допълнителна задна врата на страната на водача, която ще се отваря срещу посоката на движение, което ще улесни влизането и излизането на пътниците навтория ред на места. Според други източници Ferrari Purosangue ще има двойка пълноценни задни врати, както останалите луксозни суперкросоувъри .
И какво ще се случи под капака
През пролетта на 2020 г. главният инженер на Ferrari Майкъл Лайтърс обяви, че компанията ще разработи допълнително две основни архитектури за своите автомобили - предно и задно разположени двигатели. Всъдеходът ще бъде разработен върху алуминиево шаси с двигател позициониран отпред, върху което е създаден новият суперавтомобил Roma GT. Тази "база" осигурява адаптация на шест-, осем- и 12-цилиндрови агрегати, както и електрифицирани задвижващи системи .
По-рано от Ferrari заявиха, че в близко бъдеще няма да изоставят 12-цилиндровите агрегати и ще продължат да модернизират сегашния си най-голям двигател с обем 6,5 литра. Следователно, топ версията на Purosangue може да получи този конкретен двигател, чиято мощност ще надвиши 800 к.с. Появата на версия с бензино-електрическа инсталация, базирана на 3,9-литров V8 двигател от Roma GT със сумарна мощност от близо 700 к.с., изглежда по-вероятно.
Разбира се, няма данни за динамиката на Ferrari Purosangue, но преди няколко години Маркионе вече говореше, че инженерите са изправени пред задачата да произведат най-бързия автомобил в своя клас. За да спечели титлата на най-бързия SUV на пазара, Purosangue ще трябва да надминеефективността на Lamborghini Urus, който е способен да достигне 100 км/ч за 3,5 сек, а максималната му скорост е 305 км в час.
Purosangue ще стане база за други високопроходими модели на Ferrari
След Purosangue, италианците възнамеряват да пуснат още два кросоувъра, които в момента са известни под индексите F244 и F245 в завода. Те ще бъдат построени върху същата платформа Front Mid Engine Architecture от моделите Roma и Purosangue, но за разлика от тях те ще бъдат оборудвани с изцяло електрическа задвижваща система. Тя ще включва четири асинхронни мотора, генериращи общо около 620 к.с., които ще се захранват от блок литиево-йонни батерии с капацитет 80 киловатчаса. По предварителни данни производството на такива автомобили ще се осъществи не по-рано от пет години.
Той ще бъде един от най-скъпите всъдеходи в света
Ferrari Purosangue трябва да дебютира преди края на тази година, като лансирането на пазара е планирано за 2021 г. Както се очакваше, новият всъдеход ще струва най-малко 300 хил. евро, което ще го направи един от най-скъпите автомобили в своя клас. Независимо от това, от дните да Purosangue той трябва да се превърне в най-популярния модел на Ferrari, благодарение на който италианците почти ще удвоят продажбите си до 2025 г. - до 16 хил. автомобила годишно.