Благодарение на една рекламна брошура успяхме да се сдобием с информация и първи снимки
Който си мисли, че Jaguar F-Type R със своите 550 к.с. е апогеят на серията, сега ще се убеди, че се е заблуждавал. Jaguar F-Type SVR ще короняса серията като купе и кабриолет още през 2016 и ще дебютира на автомобилното изложение в Женева. Благодарение на една рекламна брошура успяхме да се сдобием с информация и първи снимки за Hardcore-Jag преди официалния му старт.
Jaguar F-Type SVR генерира 575 к.с.
След лимитираното издание на мощния 575 к.с. Project 7, подразделението Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar пренесе гените на мощността на F-Type SVR със задвижване на всички колела и също както при серийните му побратими ревизира визията. Под очертания с черни жалузи преден капак тупти познатият 5,0-литров V8 двигател, който изпраща завидните 575 к.с. към коляновия вал. Максималният въртящ момент възлиза на 700 Нм. Така при новия Jaguar F-Type SVR съотношението мощност/тегло отговаря на 337 единици на тон. С тази си потентност Coupé спринтира за 3,7 секунди от нула до 100. Максималната скорост е 322, докато Cabrio достига до 312 км/ч.
Трябва да е ясно, че при тези скорости изобщо не може да се достигне среден разход от 11,3 литра на 100 километра и CO2 емисии от 269 г/км. Но нека бъде така, това, което е важно, са характеристиките на двигателя.
Новият Jaguar F-Type SVR стъпва с оптимизирана аеродинамика
За тази цел специалният иновационен отдел на Jaguar е обновил Jaguar F-Type SVR с мощен дифузьор. От задната престилка отляво и отдясно надничат двойните кръгли накрайници на изпускателната система с SVR лого. Те са видимата част на титановата изпускателна система, която спестява около 12 кг от теглото в сравнение със стандартния модел.
Модифицираният преден спойлер придава на топ Jag не само по-агресивен външен вид, но той максимално отвежда охлаждащия въздух към двигателя и спирачките. Въздушният поток също може да се пренасочи и от ревизираните жалузи на калниците.
Задният спойлер излиза автоматично
Това не е само визуален акцент, специално по-високият заден спойлер оказва своето действие върху цялата широчина на автомобила. Той излиза автоматично при 113 км/ч, и по този начин подобрява аеродинамиката и натиска. При 80 км/ч той отново заема стартовата си позиция. При Coupé, този процес се извършва съответно при 97 и 64 км/ч. Когато е отвън крилото намалява коефициентът на въздушното съпротивление с около 1,5%, а коефициентът на подемната сила с 80%. С помощта на бутон, водачът може да спре изваждането на спойлера, за да се достигне максималната скорост в динамичен режим.
Нова спирачна система, нови лети джанти, по-малко тегло
Шасито е приближено максимално към асфалта, с което е адаптирано още веднъж спрямо по-голямата мощност. За отрицателното ускорение на новия Jaguar F-Type SVR отговаря опционална композитна спирачна система, която спестява до 21кг от теглото, която при прототипния модел е оборудвана с жълти спирачни апарати. Jaguar F-Type SVR държи контакта с пътя посредством ковани олекотени джанти обути в гуми Pirelli. Отзад се са с 10 мм по-широки от серийните гуми, джантите от своя страна също спестяват около 10 кг. Апропо, още нищо не се знае за цената на новия Jaguar F-Type SVR.
Относно интериора, тук водачът и пътникът биват приветствани с логото SVR на праговете. Спортен волан с алуминиеви лостчета за смяна на предавките представлява работното място за водача. Спортни седалки с украсителни шевове в ромбоидна форма и контрастиращи шевове, естествена кожа и алуминиеви апликации, заедно с различни "SRV" лога придават специален вид на F-Type SVR.