С петлитров осемцилиндров двигател с принудително пълнене инженерите на модела ще постигнат впечатляващите 600 к.с.
За подготовката на „най-горещата” версия на F-Type в подразделението SVO вече писахме. Наскоро изданието Motortrend съобщи, че с петлитров осемцилиндров двигател с принудително пълнене инженерите на F-Type SVR ще постигнат впечатляващите 600 к.с. И това е рекорд за сериен автомобил Jaguar за обществени пътища. Ако на версията с две врати не бъде сложен електронен ограничител, тогава F-Type може да спори с максималната скорост от 550 конски сили на супер автомобила XJ220 от началото 90-те години. По време на неговото лансиране този модел беше най-бързият пътен автомобил в света (343,56 км/ч).
Най-мощният и най-бързият сериен Jaguar в моделната гама за момента е F-Type Project 7 (575 к.с.). Той ускорява до сто в 3,9 секунди, а максималната му скорост е 300 км/ч (електронно ограничена). Доставките за клиентите на модела ще започнат да пристигат през това лято.
Не е ясно за момента дали F-Type SVR ще бъде произвеждан само като купе, или като купе и роудстър със задно предаване или задвижване на всички колела (такова предаване се появи на F -Type миналия ноември, на снимката).
Във всеки случай с версията SVR производителят ще се опита да бъде конкурирент на такива модели като Nissan GT-R NISMO или, например, Chevrolet Corvette Z06.
Между другото, за F-Type ( дори и за XE и XF) Иън Калъм, главен дизайнер на марката Jaguar, наскоро бе отличен от изданието The Drum с титлата „Дизайнер на годината”.
Освен това подразделението SVO работи върху редица други необичайни автомобили, включително и кодови имена Project 8, 9 и 10. Може би един от тях да бъде еволюцията на олекотен вариант на Project 7: Британците обмислят по-нататъшно намаляване на теглото на F-Type чрез смяна на двигателя. Вместо тежкия V8 двигател под капака може да се окаже четирицириндровият 1,6 турбо мотор от концепцията C-X75. Известно е, че той генерира 502 конски сили при 10 000 об/мин.