Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jaguar Land Rover ще разработи водороден всъдеход

29.06.2020 14:28
Jaguar Land Rover ще разработи водороден всъдеход

Преди това концернът не проявяваше публичен интерес към горивните клетки

Британското правителство реши да инвестира в местната автомобилна индустрия 73,5 млн. паунда : „да се възстанови от пандемията, развитието на екологично чисти технологии и запазването на повече от 14 000 работни места“. Министерството икономиката, енергетиката и индустриалната стратегия (BEIS) определи десет проекта, които ще получат тези средства. Два от тях (Hi-Vibes и Zeus) се реализират от Jaguar Land Rover.

Програмата Zeus означава, че JLR ще разработи „премиум концепт“ на кросоувър с водородни горивни клетки в сътрудничество с Delta Motorsport, Marelli Automotive Systems UK Limited и UKBIC (UK Battery Industrialization Center). Прототипът трябва да има голяма мощност, бързо зареждане с гориво, впечатляваща способност за теглене, офроуд възможности и надеждност при ниски температури.

Преди това JLR не проявяваше публичен интерес към горивните клетки и концернът не е член на Съвета по водород. Основата за прототипа може да служи като електромобила Jaguar I-Pace (на снимката).

Project Zeus вероятно ще се пресича с проекта Vector, защото това е скейтборд платформа за автономни електрически автомобили. Те имат изцяло управляемо шаси. Vector носи логата на Jaguar и Land Rover. Концептът за водород вероятно ще бъде брандиран по същия начин.

Вторият проект на JLR, наречен Hi-Vibes, има за цел да създаде „интегрирана система за силова електроника“ за всички бъдещи електрически автомобили на концерна. Конструкцията обещава да бъде лека, компактна и сравнително евтина. Партньорите включват Университета в Нотингам, компаниите Lyra Electronics и Pektron.

Финансирането ще бъде използвано за проектите FutureBEV (BMW и McLaren ще организират доставката на компоненти за електрически автомобили), eShadow (Ford ще изучава леки композитни материали за рамата на шасито), Trident (Cummins Turbo Technologies ще създаде платформа за възстановяване на енергия), Magtec (консорциум от компании Magtec, Dennis Eagle, Paneltex, Volta Trucks и Angel Trains ще разработят електродвигатели), Constellium (едноименният производител ще предложи нови концептиза производство на високоякостни алуминиеви сплави), EVE (нови модели LEVC), REVO (Avid Technology ще разработи иновативни електродвигатели), Sangreal (Tevva изследва системи за управление на лекотоварния транспорт ). 

Коментари
comments powered by Disqus