На тазгодишното издание на Detroit Auto Show, Jaguar показаха XF Concept – един доста реалистичен поглед към бъдещия наследник на модела S-Type. От пръв поглед личи, че лимузината използва напълно нов за марката стилистичен език, който го превръща от класическа лимузина в купе с четири врати.
С дългия си преден капак, наподобяващата на спортно купе линия на покрива и плавно спускаща се задница, подчертано спортно оформена каросерия напомня за стила на Aston Martin Rapid. Последната прави впечатление с внушаващ динамика кант в горната част и дифузьор, допълнен от четирите накрайника на ауспуховата система в долната.
Страничната линия на XF се доминира от характерните прагове и въздухозаборниците зад предните колела. Общото впечатление за устременост на профила се засилва още повече от покачващата се назад стратична линия, малката остъклена площ, гигантските 21-цолови колела от алуминиева сплав.
Предницата на XF се отличава с крайно интересни, непознати досега при тази марка дизайнерски детайли като миинатюрните предни светлини и правоъгълната радиаторна решетка украсена с традиционното лого на Jaguar. Долната част на предната броня е щедро перфорирана от голям брой въздуховоди, като тези отстрани се грижат за постъпващия към спирачките свеж въздух, а долните им „колеги” имат задачата да доставят въздух за компресорния 4,2-литров V8-двигател с 420 к. с. Максималният въртящ момент е 500 Нм, а максималната достижима скорост – цели 290 километра в час.
Интериорът е изцяло на футуристична вълна – например воланът е едноспицов, както беше при старите модели на Citroen. Двете планки зад него служат за смяната на предавките на шестстепенната автоматична трансмисия. Приборните уреди са с класическа кръгла форма, като централното място се заема от оборотомера. Масивната централна конзола разделя интериора на четири обособени зони, всяка от които разполага с първокласно кресло с електрическо регулиране във всички възможни посоки. Серийната версия на XF се очаква да дебютира на изложението IAA 2007 във Франкфурт през септември.