За първи път Jeep се осмелява да атакува сегмента на малкиите SUV модели. Култовата офроуд марка изпраща в надпреварата за благоволението на публиката свой представител в лицето на новия Jeep Renegade. Дебютът е на Женевския автомобилен салон.
За основа на Jeep Renegade служи новата платформа "Small Wide 4x4", върху която по-късно ще бъдат изградени и други модели на концерна, както и Fiat 500X. На разположение е също така независимо окачване с адаптивни амортисьори и правото на избор между две задвижващи системи – предно предаване или задвижване на всички колела.
Jeep Renegade с класически дизайнерски елементи
В дизайна откриваме характерните Jeep черти – 4,23 м дължина, 1,80 м ширина и 1,69 м височина. Фронтално Renegade се отличава с кръгли фарове, между които е позиционирана хромираната класическа радиаторна решетка на Jeep в черно. Престилката отдолу е направена от тъмна пластмаса и е различна в зависимост от оборудването. В задната част, достигащият до бронята заден капак се отличава с квадратните задни светлини с кръстосани графични елементи. И тук отново в зависимост от оборудването и изискуемия ъгъл на атака се монтират различни престилки. Покрива на Jeep Renegade в задната си част завършва с малък спойлер над задната врата. Подсилени с пластмаса са страничните прагове и внушителните арки на калниците.
Покривът може да бъде панорамен, с отваряема предна половина. В зависимост от версията, пътният просвет може да бъде 17 или 22 см, към това се монтират 16-, 17- или 18-цолови джанти. Обемът на багажника на петместния модел варира между 350 и 869 литра. Съществува опция наред със задната седалка и предната пътническа седалка да може да се сгъва, подът на багажника може да се регулира във височина.
Кокпитът на Jeep Renegade е представен с два кръгли инструмента и свободно програмируем централен дисплей. Воланът е оборудван с множество елементи за управление. В горната част на централната конзола е разположен сензорния екран на мултимедийната система, отдолу са подредени елементите за управление на климатичната инсталация. Бутонът за задвижване на всички колела се намира пред скоростния лост, а електрическата спирачка при паркиране – зад него. На страната на пътника има разположена голяма дръжка за търсещите опора ръце.
Jeep Renegade с голям набор от системи за задвижване
От страна на задвижването Jeep Renegade демонстрира, че е оборудван със сериозни офроуд настройки. Освен само предно задвижване, купувачът на Renegade може да избира между два вида задвижвания на всички колела. Първият вариант разчита на гъвкава система, която при необходимост преминава на задно задвижване, а при изключителни ситуации 100% от въртящия момент може да се изпрати само към едно колело. Вторият вариант е със задвижване на всички колела, като понижаващият режим е с главно предаване 20:1, а системата за тракшън контрол е с пет предварително избираеми програми за шофиране. Бензиновият двигател за Европа е 1,6-литров атмосферен със 108 к.с. и 152 Нм въртящ момент. Над него е 1,4-литровият турбо бензинов двигател с мощност от 138 к.с. и 230 Нм въртящ момент. Друга Turbo версия се предлага със 168 к.с. и 250 Нм. Най-малкият Diesel е 1,6-литров четирицилиндров двигател със 118 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Също се предлага и двулитров турбодизелов двигател, с опция за 138 или 167 к.с. и двата еднакъв въртящ момент от 350 Нм. За американския пазар Jeep държи на 1,4-литров турбобензинов двигател с мощност от 160 к.с. и 230 Нм, както и на 2,4-литров четирицилиндров двигател със 184 к.с. и 236 Нм. В зависимост от вида двигател, задвижването е през петстепенна или шестстепенна механична скоростна кутия, също така и шестстепенна трансмисия с два съединителя или с деветстепенна автоматична.
Оборудването за сигурност на Jeep Renegade включва седем въздушни възглавници, ESP с предотвратяване преобръщането, камера за задно виждане, асистент за мъртвия ъгъл. Jeep Renegade ще се произвежда в Мелфи, Италия, в заводите на Fiat. В търговската мрежа ще бъде едва през втората половина на 2014. Цените все още не са обявени.