Автомобилът е изграден на нова платформа, която е разработена съвместно с Renault
Компанията Smart провежда последни изпитания на кабриолета ForTwo. Пътните тестове на новия автомобил се провежда в Щутгарт, съобщава World Car Fans. На снимките колата е представена без камуфлаж. Официалната премиера на открития модел ще се състои на автосалона в Ню Йорк, който започва в сряда. Градският автомобил ще се появи на пазара през третото тримесечие на тази година. Smart Fortwo с мек покрив може да бъде купен с три нива на оборудване по избор - Passion, Prime и Proxy.
Автомобилът е изграден на нова платформа, която е разработена съвместно с Renault - на същата архитектура е построено и новото поколение на Renault Twingo. Smart е със задно задвижване и напречно разположен двигател. Дизайнът на колата, с изключение на сгъваемия покрив, повтаря стандартната модификация на модела.
Според неофициални данни под капака е монтиран 0,9-литров бензинов двигател. Мощността на мотора е 70 конски сили. Топ вариантът е оборудван с нов 1,0-литров турбо двигател с 90 конски сили. Двигателите могат да работят в комбинация с петстепенна механична или шестстепенна автоматична кутия с два съединителя. Всичките нива на оборудване на Smart са оборудвани със система Start-Stop.
Известно е, че новото поколение Smart ForTwo и ForFour бе представено през юли миналата година. Оформлението на каросерията на автомобила е същата като тази на предшественика. Независимо от това, че инженерите са имали за задача да съхранят габаритите на Smart, не са успели да го направят изцяло. Автомобилът макар и с малко е леко по-голям (на дължина с 8 мм и на широчина с 10 мм). Съществената структурна промяна е задният надвес, което позволява багажникът на Smart да побира 260 литра при 230 литра на предшественика. В четириместният вариант полезното пространство в багажника е само 185 литра.
Окачването на автомобила е претърпяло незначителни промени, на задния мост дса поставени по-твърди стоманени пружини, поради което е била променена твърдостта на амортисьорите. Стандартното оборудване, както и преди, включва ABS и ESP. Също така в серийното оборудване се появява система за контрол на страничния вятър, която може да забави въртенето на необходимото колело, за да се избегне преобръщане. Точно същата технология е използвана и в новото поколение на Mercedes-Benz V-класа.