CUPRA e-Racer е първият 100% електрически състезателен сериен автомобил в света
След официалното си представяне преди няколко дни в Барселона, Международното автомобилно изложение в Женева през 2018 г. е идеалната сцена за представяне на марката CUPRA на международната общественост. Новата спортна марка ще има свой щанд, който се намира до щанда на SEAT.
Световна премиера на CUPRA e-Racer: първият 100% електрически състезателен сериен автомобил в света
Както може да се очаква, CUPRA ще се състезава. CUPRA ще поеме всички отговорности и работата, които досега бяха поети от SEAT Sport. CUPRA ще наследи участието на SEAT в света на моторния спорт, продължило повече от 40 години, но в същото време осъзнава, че бъдещето на състезанията принадлежи на алтернативните системи за задвижване. Целта на CUPRA е да проправи пътя и да осъществи промяната към ефективно и екологично чисто състезание.
С оглед на това, CUPRA e-Racer ще има много специална водеща роля на щанда на CUPRA на Международното автомобилно изложение в Женева през 2018 година. От 2014 г. насам SEAT е основната отправна точка в международната серия TCR с Leon Cup Racer, a и да не забравяме, че SEAT Sport произвежда всички модели на Volkswagen Group, които участват в TCR (Audi RS3 LMS и Volkswagen Golf GTI TCR) както на регионално, така и на международно равнище.
CUPRA e-Racer е 100% електрически състезателен сериен автомобил на базата на бензиновия двигател Cup Racer. Освен че е много по-чист и по-екологичен, CUPRA e-Racer е и много по-тих; и има впечатляващо представяне, по-добро дори от традиционен състезателен автомобил. А най-хубавото е, че има много други предимства. Като начало електрическият мотор е много по-прост, изискващ много по-малко поддръжка и най-вече е по-ефективен, тъй като практически използва цялата доставена енергия, докато двигателят с вътрешно горене използва в най-добрия случай до 30% от горивната енергия. Освен това, кинетичната енергия се използва за възстановяване на мощността при спиране и при забавяне на скоростта. И ако това не е достатъчно, ускорението е много по-добро, тъй като електрическият автомобил има максимален въртящ момент, наличен от момента, в който педалът на газта бъде натиснат и вече не е необходимо да се достига определено ниво на обороти в минута, за да се постигне максимална производителност. По същата причина вече не е необходима и скоростна кутия.
CUPRA e-Racer е истински спортен автомобил, осигуряващ 300 kW непрекъсната мощност и до 500 kW (680 к.с.) пикова мощност, с една единствена предавка с векторинг на въртящия момент и тяга на задните колела. CUPRA e-Racer е оборудван с нова технология за задно виждане, която се показва в таблото за управление. Автомобилът използва три камери вместо традиционните огледала за обратно виждане.
CUPRA e-Racer може да достигне максимална скорост от 270 км/ч, ускорявайки от 0 до 100 км/ч само за 3.2 секунди и от 0 до 200 км/ч само за 8.2 секунди.
Намерението на CUPRA e-Racer е да надхвърли ефективността на конвенционалната версия, за да демонстрира технологичните възможности на CUPRA на всички нива. През 2018г. специално подбрани събития ще представят CUPRA e-Racer, а през 2019г. се очаква състезание за изцяло електрически серийни автомобили. Форматът, продължителността на състезанията и изживяването, което тези състезания ще донесат на пилотите, отборите и феновете ще бъде напълно различно: много по-активно, невероятно динамично, интензивно и вълнуващо.
Публичен дебют на CUPRA Ateca
CUPRA е специална марка, създадена, за да привлече автомобилните фенове, които търсят това, което предлага новият бранд: уникалност, изтънченост и производителност. Моделите на CUPRA ще бъдат спортни и гъвкави както винаги, колкото бързи, толкова и удобни и практични за ежедневно шофиране, но по-елегантни и усъвършенствани. CUPRA е интерпретацията на съвременния спортен дух и индивидуализация.
Един от останалите акценти на щанда на CUPRA е CUPRA Ateca, която прави своя публичен дебют на Женевското автомобилно изложение. Това е първият автомобил с новото лого на CUPRA. CUPRA Ateca е SUV, който сигнализира началото на нова ера и е идеалният автомобил за стартиране на CUPRA. Това е уникален модел в своя сегмент, който досега е бил запазен само за премиум марки.
Името на CUPRA винаги се е откроявало с впечатляващия си баланс на забавление зад волана и лекота в ежедневното ползване. Не всяка марка може да предложи прецизността и спортността на CUPRA и в същото време да бъде автомобил, който може да се ползва, за да карате децата си на училище, да пазарувате или да пътувате с много багаж с високо ниво на качество. Новият CUPRA Ateca съчетава изключително елегантен и динамичен дизайн с просторен интериор и голям багажник.
Новият двигател 2,0 TSI на CUPRA Ateca разполага с 300 к.с. (221 kW). Той е един от най-технологично развитите двигатели на пазара, който работи с новоразработената система за филтриране на частици Otto, за да отговори на най-новите законови изисквания в областта на емисиите. Този двигател идва с подобрен, по-мощен звук и е оборудван с новоразработена 7-степенна скоростна кутия DSG, разработена, за да осигури по-спортно усещане с по-бързо, по-плавно и по-точно превключване. Скоростната кутия е разработена така, че да съчетае отлична производителност с ниски нива на разход на гориво и емисии.
CUPRA Ateca е оборудван с 4Drive система, с една от най-безопасните, най-модерните интегрирани системи за задвижване. Системата 4Drive анализира състоянието на пътя в реално време, включително скоростта на автомобила, скоростта на всяко колело, позицията на волана и стила и режима на шофиране, за бързо и постепенно подаване на мощност във всеки момент към необходимите колела. Системата 4Drive е оптимизирана, за да работи с всички режими на шофиране: стандартен, спортен, индивидуален, при сняг, офроуд и разбира се режим CUPRA. Когато изберете режим CUPRA в профила на шофиране, двигателят реагира незабавно с изискан звук и адаптивно окачване (Динамичен котрол на шасито), за да придаде по-спортно представяне на автомобила.
CUPRA Ateca предлага забележителен външен вид. В предната част, горната решетка изглежда като пчелна пита с новото лого на CUPRA в средата. Буквите CUPRA са в матиран алуминий на долната решетка, точно над специално проектираната броня.
Детайлите в блестящо черно са константа в екстериора на CUPRA Ateca: покривните релси, страничните огледала, рамките на стъклата, страничните корнизи, колелата, предната решетка и предните и задните дифузери, както и спойлерите, които обграждат задното стъкло. Има и функциионалности, които показват изключителната индивидуалност на автомобила, като например светлините, които осветяват името и логото на CUPRA на земята. Мощните черни спирачни калници, спортната задна броня, медното лого CUPRA на багажника, четирите ауспуси на ръба на задния дифузер и изключителните 19" алуминиеви джанти диамант с логото на CUPRA подчертават спортния вид и елегантността на този уникален и динамичен SUV. Предлага се в шест цвята на екстериора: Energy Blue, Velvet Red, Brilliant Silver, Rodium Grey, Magic Black and Nevada White.
В интериора панелите на вратите са тапицирани в Alcantara®, с името на CUPRA осветено върху алуминиева пластина на прага на вратата. Седалките също са тапицирани в Alcantara®, в черно с медни шевове, с покритие от въглеродни влакна. Медните шевове могат да се видят и на спортния кожен волан и на скоростния лост. Педалите са изработени от алуминий, а рамките за клапите за вентилация и централната конзола са завършени в бляскаво черно или хромирани. Логото на CUPRA присъства и на волана, стелките на пода, ключа и мултимедийния сензорен дисплей, който приветства водача при стартиране на двигателя.
Стандартното оборудване в CUPRA Ateca е ориентирано към три основни принципа: технология, дизайн и сигурност. Ето защо и системи като отключване и стартиране на автомобила без ключ, усилвател на GSM сигнала, 360-градусова камера с изглед отгоре, 8-инчова навигационна система със сензорен дисплей плюс, динамичен контрол на шасито - адаптивно окачване, цифровизирана пилотска кабина и система за асистиране при паркиране са включени в стандартното оборудване.
Някои от екстрите, които могат да бъдат поръчани като опция са: Performance Pack, който включва 18" Brembo спирачки в черен цвят, Carbon Fiber Exterior Pack - заден спойлер и капаци за външното огледало, Carbon Fiber Inner Pack - монтирано табло от въглеродни влакна, както и като кожени седалки. Изключителните седалки CUPRA ще бъдат налични от средата на 2019 година.
С нисък център на тежестта и система за окачване, която съчетава перфектно ефективността с прогресивното, бързо и прецизно сервоуправление, новият CUPRA Ateca идва с изключително динамично поведение и фантастично качество на возене.
CUPRA Ateca може да достигне максимална скорост от 245 км/ч и ускорение от 0 до 100км/ч само за 5,4 секунди.
Въпреки че автомобилите SUV се радват на нарастваща популярност, няма много като CUPRA Ateca на пазара в този момент и затова и той се очертава като първият стълб на марката, който ще запълни още повече празнините в спортните версии на SEAT и като цяло в моторните спортове.
SEAT Leon CUPRA R ST
Да, фокусът на вниманието е върху CUPRA, но гамата на SEAT също блести на автомобилното изложение в Женева. Новият Leon CUPRA R ST изпъква особено със своя 2,0-литров TSI двигател с 300 к.с., изцяло 4Drive система и DSG скоростна кутия.
С атрактивната си магнитно сива боя, моделът Leon CUPRA R ST се отличава със своето медно лого и изключителни 19-инчови джанти в същия цвят. Ще представи впечатляващи Brembo спирачки отпред и Michelin Pilot Sport Cup 2 гуми. Впечатляващият вид на предната броня, подчертана от новосъздадените странични въздушни клапи също са в меден цвят.
Въглеродни влакна покриват предния сплитер, рамките на огледалата за обратно виждане, новия заден спойлер, страничните прагове и задния дифузьор. Задният дифузор е оформен от изключителни и мощни двойни ауспуси и от двете страни.
При влизане в колата, на праговете на предните врати се виждат алуминиеви плочи с логото на CUPRA R ST, което приветства шофьора. Интериорната облицовка на вратите е завършена от тъкан с въглеродни влакна, а при натискане на бутона за стартиране на 8-инчовия цветен дисплей, разположен на конзолата, се показва ексклузивно за CUPRA R ST съобщение с гравирано "CUPRA R". Също така медните детайли могат да се видят и на вентилационните клапи на климатика и на централната конзола, на логото на SEAT на волана и на шевовете на седалките и волана, тапицирани в Alcantara®. Инструментариумът е под формата на дигиталния корпус на SEAT.
Производството на SEAT Leon CUPRA R ST ще стартира през декември 2018 г., ръчно завършено в инсталациите на CUPRA.
SEAT Leon с новия 1,5 TSI EVO двигател
Друг голям играч на щанда на SEAT е Leon, оборудван с най-новото поколение двигатели 1,5 TSI Evo 150 PS. Четирицилиндровият бензинов двигател е оборудван със система за директно впръскване с 350 бара, турбокомпресор и подобрена система за управление на активните цилиндри (ACT). 1,5 TSI работи с новоразработена система за филтриране на частици Otto, за да изпълни най-новите законови изисквания в областта на емисиите. Той предлага по-нисък разход на гориво и понижени емисии, като същевременно поддържа изключителна производителност. Leon 1,5 TSI ще бъде наличен за поръчка от това лято.
SEAT Ibiza TGI FR
Най-екологичният SEAT Ibiza, Ibiza TGI, задвижван с CNG, е представен на щанда на SEAT със спортната FR модификация за първи път. Автомобилът е наличен за поръчка във версия FR, в допълнение към останалите налични модификации, показвайки високата позиция на SEAT в тази технология.
Дигиталното табло на SEAT
Новото дигитално табло на SEAT е една от основните новости на Международното автомобилно изложение в Женева през 2018 г. Дигиталното табло е инсталирано в CUPRA Ateca, SEAT Leon CUPRA R ST, Leon 1,5 TSI EVO FR и Arona. Дигиталното табло е инструментален клъстер, проектиран като интерактивен дисплей. Той е с модерен и гъвкав дизайн, дава много функционалности и може да се персонализира според предпочитанията на водача. За CUPRA е разработен ексклузивен спортен дисплей, за да виждате оборотомера и скоростта по-ясно и да получите и да имате по-емоционален дисплей.
CUPRA е една от новите компании на SEAT
SEAT реорганизира структурата си, като създава холдинг, който обхваща основния бизнес, но също така включва и стартиращи компании като SEAT Metropolis: Lab, CUPRA и XMoba, представени неотдавна на Mobile World Congress в Барселона. С тази реорганизация компанията се стреми да разнообрази бизнеса си и да развива нови модели, които могат да бъдат печеливши, като продължава да укрепва финансовите си позиции.
SEAT е една от най-бързо развиващите се марки в Европа и в момента е в добра позиция за старта на CUPRA. В допълнение, CUPRA ще обхване и цялата спортна и състезателна дивизия, която досега беше управлявана от SEAT Sport и която ще бъде пряко интегрирана в новата марка.
Първият автомобилен производител в света, който интегрира Shazam в автомобилите си
SEAT също така представя последните си разработки в областта на цифровизацията и свързването на автомобили в Женева, които наскоро бяха представени на Конгреса за мобилни комуникации 2018 г., проведен в Барселона. Най-изявената е интеграцията на популярната услуга за разпознаване на песни Shazam, която от април ще започне да работи в автомобилите на марката чрез SEAT DriveApp за Android Auto. С това партньорство, компанията се превърна в първия производител на автомобили в света, който да включи това приложение и предприема още една стъпка в целта си да предостави на клиентите си още по-голяма свързаност.