Подготвят набор от правила относно използването на автономните коли по пътищата
Властите в Китай временно забраниха изпитанията с автономни превозни средства по обществени пътища, пише авторитетната информационна агенция Automotive News. В момента в Министерството на промишлеността и информационните технологии на страната, както и полицията подготвят набор от правила относно използването на безпилотните автомобили по пътищата. Едва след като документът бъде одобрен, автомобилните производители ще получат правото отново провеждат тестове на автономни превозни средства в Китай.
В момента тестване на безпилотни автомобили по пътищата на Пекин започна китайската търсачка Baidu. Без помощта на водача автомобилът е в състояние да бъде управляван около 30 км. В хода на пътните изпитания автомобили завива в двете посоки, променя лентата на движение, заобикала другите превозни средства и изпреварва.
Компанията Baidu работи по безпилотния автомобил от 2013. Разработването на автономната система за управление се осъществява в сътрудничество с BMW. По-рано беше съобщено, че технологията, която се използва в колата, ще използва информация за местността и пътните условия от базата данни на Baidu, за да планира маршрута на двеижение.
Освен Baidu желание да тества своите безпилотни автомобили в Китай заяви шведската компания Volvo. Тя планирана в страната да започната изпитания на 100 превозни средства на шведската марка с автономна технология за шофиране.
"За нос Китай е идеалната страна за постигане на напредък в тестването технология на автономно управление. Това ще дадезначителен принос за развитието на пътната безопасност ", заяви президентът и главен изпълнителен директор на Volvo Хакан Самюелсън.
По-рано беше съобщено, че Германия ще изисква автомобилните с автономни системи за управление да бъдат оборудвани задължително с "черни кутии". Тази инициатива е на Министерството на транспорта на Германия.
В случай на инцидент с помощта на данни от самозаписващото се устройство може да бъде установено кога водачът е управлявал сам колата и кога е предоставил управлението на автопилота. Предвижда се на законодателно равнище да бъде забранено водачът да напуска безпилотен превозното средство, когато е в движение .
Министерството на транспорта е на мнение, че водачът трябва винаги да бъде в състояние да поеме управлението на автомобила в случай на извънредни обстоятелства.