Един от първите, който ще пристигне в Америка, е компактният кросоувър Zotye T700
Китайската компания Zotye Auto откри клон в Лейк Форест, Калифорния, с очакване да започне продажбите на кросоувърите си в САЩ през 2020 г., съобщава Reuters. Новата компания Zotye USA оглавява Дюк Хейл, собственик на холдинг HAAH Automotive Holdings и бивш директор на представителства на Mazda и Volvo. За партньор на Хейл и негов вицепрезидент е избран Боб Праджински, който отдавна работи в офиса на Hyundai Motor America, уточнява Automotive News.
Както се оказва, марката Zotye искаше да започне американската си дейност още през 2019 г., но в условия на търговска война промени сроковете си. "Дори ако митата продължат да нарастват,това няма да ни спре", казва Дюк Хейл. По този начин Zotye може да стане първият китайски автомобилен производител, който идва в Щатите. Опитите на Geely, Chery и BYD Auto не се броят.
Вероятно един от първите, който ще пристигне в Америка, е компактният кросоувър Zotye T700. Неговата топ версия е оборудвана с 2,0 турбодвигател (190 к.с., 250 Н м) и осемстепенна автоматична трансмисия. По- простият вариант е с двигател с работен обем 1,8 литра (177 к.с., 245 Нм) с ръчна предавателна кутия.
Вторият кандидат за американската витрина е второто поколение на кросоувъра Zotye T600, който неотдавна стартира на китайския пазар с двигатели 1,5 (143 к.с., 207 Нм) и 1,8 (177 к.с., 245 Нм) с механична, автоматична и роботизирана кутия.
Благодарение на миналогодишната сделка Zotye присъства в новините на западните медии като "партньор на Ford в Китай", но те не пропускат да припомнят за повтарящите се плагиатства. Дюк Хейл казва, че конкретни модели за САЩ все още не са определени, но обещава цени "значително по-ниски" от конкуренти като Hyundai, KIA и Mazda. Подразделението Zotye USA изгражда собствена дилърска мрежа и изглежда, че вече е намерило две дузини компании кандидати. Дюк Хейл отрича покровителство от Ford в Америка и не предвижда съвместно производство на бюджетни електромобили.