Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Колко губят големите автомоблни производители

29.10.2020 09:38
Колко губят големите автомоблни производители

VW Group, Toyota и Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance изгубиха 104,5 млрд. долара през 2020 г.

През 2020 г. автомобилните компании отчитат намаляване на производството на автомобили и продажбите на фона на избухването на коронавирус. Прекъсвания на веригата за доставки, затваряне на фабрики и спад на продажбите оказаха огромно влияние върху най-големите автомобилни производители, което доведе до рязък спад в приходите им.

Според данните, представени от StockApps.com Volkswagen Group, Toyota и Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, като водещи автомобилни производители, базирани на глобални продажби, са загубили 104,5 млрд. долара от общите приходи през първата половина на 2020 г.

Приходите на Volkswagen Group са намалели с 34,5 млрд. .долара, което е най-големият спад през 2020 г.

Най-големият производител на автомобили в света Volkswagen Group продаде най-много автомобили през 2019 г., като достави 10,2 млн. седана, спортни и компактни автомобила под своите водещи марки леки автомобили и почти 734 000 камиона от трите си товарни . Данните на Statista разкриват също, че немският производител на автомобили е постигнал 25,4% пазарен дял въз основа на регистрациите на нови автомобили в Европа от октомври.

Въпреки че компанията успя да намали ефекта от COVID-19 през първата половина на годината, финансовият отчет за първото полугодие на 2020 г. все още разкрива сериозни загуби. Между януари и юни приходите от продажбите на концерна намаляха с 34,5 млрд. долара до 114 млрд. долара, което е най-големият спад сред първите три автомобилни производители.

Избухването на COVID-19 предизвика спад от 27% в доставките на автомобили и коригирана оперативна загуба от 940 млн. долара през първата половина на 2020 г., спрямо 11,8 млрд. долара коригирана оперативна печалба за предходната година,  принуждавайки немския производител да намали дивидента. 

Данните на Yahoo Finance разкриват също, че пазарната капитализация на Volkswagen Group е спаднала със 17% през 2020 г., като е намаляла от 98,1 млрд. долара през декември 2019 г. до 80,8 млрд. долара през миналата седмица.

Toyota Motor Corporation, вторият по големина производител на автомобили в света, продаде 10,74 млн. автомобила през 2019 г. Със 7,9 млн. продадени автомобила между януари и юни, 100 000 повече от VW Group, компанията може да стане водещ производител на автомобили през 2020 г., ако COVID-19 се задържи на най-важните си пазари - Япония и САЩ.

През фискалната 2020 г., приключила на 31 март 2020 г., приходите от продажби на Toyota са намалели с 2,9 млрд. долара или 1,1% до 290 млрд. долара. Резултатите за периода между април и юни 2020 г. разкриха спад в приходите с 40,4% и най-малката тримесечна печалба за девет години, тъй като пандемията на коронавирус намаля наполовина продажбите на автомобили. Статистиката показва, че приходите на японския автомобилен производител са спаднали с 29,7 млрд долара. На годишна база през второто тримесечие на 2020 г., като общата загуба през първата половина на 2020 г. е достигнала 32,7 млрд. долара.

Автомобилният гигант очаква коронавирусът да нанесе сериозен удар върху печалбите и продажбите през фискалната година, приключваща през март 2021 г., като прогнозата за нетна печалба ще спадне с 64% на годишна база до 6,97 млрд. долара.

Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance претърпя загуба от 37,3 млрд. долара

С 10 млн. продадени автомобила през 2019 г. и 6,3 млн. през първата половина на 2020 г., френско-японският алианс - Renault-Nissan-Mitsubishi, се класира на трето място в списъка на най-продаваните производители на автомобили.

Независимо от това, огнището на COVID-19 сериозно засегна неговия бизнес. Renault Group претърпя огромен спад през първата половина на 2020 г. Между януари и юни компанията отчете 21,8 млрд. Долара приходи от продажби, спад от 12,5 млрд. Долара или 34% спрямо предходната година.

Данните за продажбите също намаляват за периода, като Renault Group отчита 34,9% спад в световен мащаб и 41,8% в Европа, вторият най-силно засегнат регион след Америка. Продажбите на Nissan спаднаха с 47,7% в световен мащаб и с 33,7% на родния пазар на Япония.

Mitsubishi Motors отчете загуба на приходи от 12,6 млрд. долара през фискалната година, приключила на 31 март 2020 г. Спадът продължи през първото тримесечие на финансовата 2021 г., като приходите паднаха до 25,5 млрд. долара, което е спад от 32% спрямо предходната година. Японският мултинационален автомобилен производител претърпя обща загуба от 24,8 млрд. долара 

През първата половина на 2020 г., докато пазарната му капитализация се намали наполовина и достигна 2,98 млрд. долара миналата седмица.

Статистиката показва, че френско-японският алианс е загубил общо 37,3 млрд. долара приходи от продажби през първата половина на 2020 г.

Коментари
comments powered by Disqus