Traveler ще бъде най-голямото Mini, но в същото време и най-компактен в своя пазарен сегмент
Бернд Кербер, новият шеф на MINI, разкри някои подробности за развитието на марката. По-конкретно той каза пред журналисти , че в бъдеще по-голям SUV от Countryman ще се присъедини към моделната гама. Британците казват, че новият може да получи историческото име Traveler. „Трудно е да си представим Mini с габаритите на на BMW X3“, посочи Кербер, „но има определени потребности в САЩ и Китай. Марката се нуждае от компактен кросоувър. "
Съвременният SUV Countryman е с дължина 4313 мм и междуосие 2670 мм. По-големият модел очевидно ще се простира до 4,5 м. (на водещата снимка: Countryman Dartmoor.)
Комбито Morris Mini Traveler е в производство в периода 1960-1969 г. То е построено на базата на стандартно Mini, но има 102 мм по-голямо междуосие (2138) и е с 245 мм по-дълъг (3299). Автомобилът е оборудван с четирицилиндров двигател с работен обем от 0,8 до 1,3 литра(от 34 до 79 к.с.).
Явно Traveler ще бъде най-голямото Mini, но в същото време и най-компактен в своя пазарен сегмент. Този SUV ще бъде построен върху платформата UKL2 в най-новата му версия (понякога наричана FAAR), като на третото поколение на BMW Серия 1. Компанията ще отдели комбито Mini Clubman и следващото поколение на Countryman. Гамата на Traveler ще включва както конвенционални двигатели, така и напълно електрическа версия. Според задвижването последният, очевидно, ще се родее с бъдещия електрически кросоувър BMW iX1.
Бъдещият компактен кросоувър на Mini може да се появи през 2022-2023 година.
Обикновеният малък хечбек Mini в следващото поколение трябва да стане малко по-компактен от актуалния. Кербер смята, че базовият Mini е станал твърде голям, в пропорциите и външният му вид липсват компактност, казват те, трябва да се върнем към корените.
Дизайнът на Mini ще еволюира, но големият кръг в центъра на предния панел ще остане като стилистичен фирмен елемент. Снимката показва интериора на концепта Vision 2013.
Все още не е ясно дали следващият хечбек Mini ще бъде базиран на платформата UKL или компанията ще адаптира нова, по-компактна архитектура, създадена заедно с Грейт Уолъм за серийния Rocketman (това сътрудничество започна наскоро и все още има голяма несигурност). Тя ще позволи да бъдат направени много нови модели, предназначени за собственото производство във Великобритания, както и в Холандия и Китай. Сред тях, очевидно, ще има електрически автомобили. Но в актуалното поколение на хечбека Mini, изцяло електрическият ще остане само с три врати.