Досега JCW представлява около 5% от продажбите на MINI, но е счита за най-печеливш
„John Cooper Works в момента не се възприема като пълноценна подмарка. Хората мислят, че това са нашите най-добри или най-ефективни модели. През следващото поколение искаме да превърнем JCW в истинска електрифицирана марка “, каза изпълнителният директор на MINI Бернд Кьорбер. Марката ще придобие известна независимост от компанията майка (ала Cupra и SEAT) до 2024 г.
На въпрос дали John Cooper Works ще има безкомпромисен ореол на автомобил, шефът на MINI отговоря: "Не на този етап, но да." Днес “горещият” хечбек Mini JCW GP има подобен статус (на снимката), който благодарение на четирицилиндровия турбо двигател 2,0 (306 к.с., 450 Нм), ускорява до 100 км/ч за 5.2 сек и достига максимална скорост 265 км/ч.
От плана, публикуван онзи ден, знаем, че два кросоувъра, захранвани от батерии, един ден ще се присъединят към електрическия Mini Cooper SE с три врати (на снимката): „трети“ Countryman и негов по-малък събрат с вероятно име Rocketman.
Досега JCW представлява около 5% от продажбите на MINI, но моделите John Cooper се считат за най-печелившите. „Все още ще има потребителско търсене на автомобили с бензинов двигател JCW, но в крайна сметка всяка масова марка трябва да бъде електрифицирана и това е перспектива за MINI“, каза Кьорбер. Изглежда, че под крилото на JCW има място не само за електрически автомобили, но и за plug-in хибриди.