Продажбите на новия модел трябва да стартират още през тази година
Американската компания Chevrolet представи официално шестото поколение Camaro. Премиерата на автомобила се състоя на специално мероприятие в Детройт. Продажбите на новия модел трябва да стартират още през тази година. Производството на новия Camaro се премества в завод на General Motors в щата Мичиган, където се произвеждат други автомобили Cadillac върху същата платформа. По-рано автомобилът беше сглобяван в Охайо.
Автомобилът е построен на новата платформа Alpha – същата, върху която сега са базирани Cadillac CTS и ATS. Благодарение на това новият модел е станал по-лек от своя предшественик с 90 килограма. Както се казва в съобщението на пресслужбата на компанията, автомобилът е получил 70% нови детайли й. Структурната якост на мускулестия модел е увеличена с 28%.
Дизайнът на новия автомобил не претърпял сериозни изменения. Той е получил широки задни калници, нов капак от алуминий, светодиодна оптика и 18-инчови джанти. Визуално автомобилът е станал по-широк от своя предшественик, въпреки че като габарити отстъпва от предишното поколение на автомобила.
Дължината на новия автомобил е намалена до 4784 мм, широчината - до 1897 мм, а височината - до 1348 милиметра. Междуосието на шестото поколение Camaro е равно на 2811 милиметра. Аеродинамичните показатели са подобрени с 30%.
„Шестото поколение Camaro отиде на фитнес, напомпа мускули и стана по-атлетично. То е една по-изразителна интерпретация на емблематичния дизайн на Camaro, който подчертава неговите динамични пропорции и е доминиран от остри ръбове”, каза вицепрезидентът по дизайна на GM – Ед Велбърн.
В салона на Camaro са монтирани спортни седалки, ново поколение информационно-развлекателна система MyLink с 8-инчов дисплей с висока резолюция.
Новият модел е оборудван с 2,0-литров бензинов двигател с турбокомпресор. Мощността на мотора е 275 к.с. и 400 Нм въртящ момент. До 100 км/ч мускулестият автомобил ускорява за 6 секунди. Разходът на гориво е около 8 литра на 100 километра, което го прави най-икономичния автомобил в историята на Camaro.
Освен това в двигателната гама на автомобила влиза и 3,6-литров V6 с 335 к.с. и 385 Нм въртящ момент. Както и базовият двигател, така и той работи с шестстепенна механична скоростна кутия или с нова осемстепенна автоматична трансмисия Hydra-Matic 8L45а.
Най-мощният 6,2-литров V8 (455 к.с. и 617 Нм) получава Camaro SS. Двигателят работи в комбинация с шестстепенна ръчна трансмисия. По желание може да бъде поръчана осемстепенна автоматична кутия Hydra-Matic 8L90.
Както бе съобщено по-рано, автомобилът е оборудван с новата система Drive Mode. Технологията е отговорна за работата на двигателя, кормилното управление и скоростната кутия. Водачът има на разположение няколко режима на шофиране: Snow/Ice, Tour и Sport. Модификацията SS също получа допълнителни настройки за управление на писта. Наред с това шестото поколение на мускулестия автомобил е окомплектовано със система Magnetic Ride Control за управление твърдостта на амортисьорите. Всички версии на новия модел са оборудвани с модифицирани спирачки от Brembo.