Очаква се компанията да покаже версия на Q6 е-tron Quattro с водородно задвижване
Германските медии предполагат, че Q6 h-tron ще използва същата платформа MLB като на изцяло електрическия e-tron quattro concept. Батериите на автомобила, които са монтирани ниско долу, за да бъде създаден възможно най-добър център на тежестта, ще бъдат заменени с водородни горивни клетки.
Говорител на Audi съвсем накратко определи самоличността на автомобила, като подчерта, че това е "един концептуален автомобил с нова технология за задвижване" и ще бъде представен на салона през януари в Детройт.
Audi използва търговската марка с обозначение "h-tron" по-рано тази година. Вече е известно, че немският производител подготвя да представи на пазара технологията с горивни клетки на пазара, като през ноември бяха направени проби на A7 h-tron. Инженерите от Audi споделят, че силно вярват във водорода като eнергиен източник, благодарение на лекотата, с която това гориво може да бъде създадено.
Малко вероятно е дизайнът Q6 h-tron да се различава много от този на Q6 e-tron. Очакват се само минимални промени във външния вид на автомобила. Q6 e-tron ще излезе на пазара през 2018 г. като конкурент на Tesla Model X и щe струва около 60 000 паунда (82 000 евро). Q6 e-tron разполага с три електрически мотора със сумарна мощност и може да измине с едно зареждане 311 мили (близо 300 км) с нулеви емисии.
Ако концептът h-tron влезе в серийно производство, той ще стане конкурент на кросоувъра Hyundai ix35 Fuel Cell, както и на други модели , задвижвани с водород, като Toyota Mirai и предстоящия FCV Clarity на Honda.