Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Краят на двигателя е програмиран

24.06.2019 12:22

Калифорния също заплашва да забрани напълно този тип моторизация на нейна територия

Преди няколко дни в Националната асамблея на Франция  бе гласувано прекратяването на продажбите на бензинови, дизелови или газови автомобили през 2040 г. Този текст е част от закона за ориентация на мобилността. Идеята за края на горивата от петрол се развива през последните години. Париж вече показа готовността си да сложи край на дизела до 2024 г. и на бензина през 2030 г. Калифорния, притеснена от разпуснатостта на администрацията на Тръмп по въпроса, също заплашва да забрани напълно този тип моторизация на нейна територия, и това в много кратък срок. Ирландия вече обяви забраната за продажбата на модели с двигатели с вътрешно горени  през 2030 г. и невъзможността да бъдат продавате от 2045 г.

Ако на хартия тази забрана изглежда привлекателна, тя не е без сериозни проблеми. Първо, в момента повече от 95% от продадените във Франция автомобили все още използват двигател с вътрешно горене , като по-малко от 5% от тези автомобили са хибридни. Това означава, че много от тях ще продължат да бъдат годни за употреба след 20 години. Следователно изпращането им автоматично на скрап би представлявало не само голям екологичен проблем, но също и икономически, тъй като хиляди домакинства, нямат средства да инвестират в нов автомобил.

Забраната на продажбите на модели със 100% двигатели с вътрешно горене изглежда сравнително лесна, всички производители са съгласни, че електрификацията ще обхване цялата им моделна гама до 2030 г. Говорейки за забраната на горивата през 2040 г., Франция вероятно поставя каруцата пред коня, единствените видове моторизация, които сега са изцяло без горива, са електрическите и водородни превозните средства. Двата вида  все още имат редица ограничения – на първо място са цените, след това са  автономният пробег и зареждането. И няма гаранция, че две десетилетия ще са достатъчни, за да направят тези автомобили достъпни за всички.

Коментари
comments powered by Disqus