Проблемите на Williams в началото на сезона няма да откажат поляка
Williams възлагаше големи надежди на новия FW42 още от края на миналата година, но вместо да се измъкнат от дъното, британците продължиха да копаят надолу. Пропуснаха първите два дена и половина от предсезонната подготовка, след като автомобилът им не беше сглобен навреме, а последвалите резултати показаха, че това дори не е най-същественият проблем. FW42 е бавен и колкото и активно Williams да работи по развитието му, трудно ще се измъкне от дъното на колоната. Въпреки всички проблеми обаче Роберт Кубица не съжалява за решението да се върне във Формула 1.
„Бях наясно, че ме очаква голямо предизвикателство, защото конкуренцията в нашия спорт е много голяма. Знаех, че ще бъде трудно и за Willliams, но не очаквах да пристигна в Австралия толкова слабо подготвен”, признава победителят от Гран при на Канада 2008.
„Не от физическа гледна точка, а заради липсата на достатъчно време в кокпита. Преди теста бях убеден, че в Барселона предстоят най-тежките дни за мен като пилот за последните осем години. Не като човек, като пилот, защото когато бях в болницата дори не можех да ходя.”
„Като пилот това бяха най-важните дни въобще за мен. За съжаление в Барселона всичко се обърка. Ситуацията беше много тежка, но ми беше ясно, че трябва да наваксвам тук (в Австралия), в Бахрейн, а може би и в следващите няколко състезания."
„Това, което виждам, е, че няма причини да съжалявам. Дори и след проблемите (в Австралия). Продължавам да се радвам, което е голямата разлика спрямо преди. Огромна разлика! Може би защото знам откъде съм тръгнал. Не съм емоционален човек, но в крайна сметка, след финала на надпреварата, смея да твърдя, че това е голямо постижение.”
Кубица е категоричен, че има да учи много, за да бъде на ниво в съвременната Формула 1, но и че това го мотивира допълнително. Другият избор пред него е бил да тръгне по лесния път и да приеме предложенията, които е имал от отбори в DTM и GT3 надпреварите.
„Знаех колко се е променила Формула 1. Честен съм пред себе си и съм наясно колко трябва да уча, какво трябва да уча и къде трябва да подобря представянето си. Другият вариант за мен беше да приема предложенията, които получих преди шест години от GT3 и DTM. Стресът щеше да е много по-малко, може би и щеше да е по-забавно, тъй като щях да се боря за по-добро класиране”, признава полякът.