Прототипът бе представен за първи път преди дни на Фестивала на скоростта в Гудууд
През следващите четири години подразделението Polestar, собственост на Volvo, ще пусне три модела. Първи на пазара ще се появи Polestar 1 - хибридно суперкупе, което дебютира през април 2018 г. на автомобилното изложение в Пекин. Автомобилът ще бъде достъпен в Северна Америка, Китай, Централна и Западна Европа и Скандинавия. Общо - в 18 държави. В този случай шведите ще произвеждат само автомобили с ляво кормило. Предвижда се да бъдат направени 1500 екземпляра с две врати, въпреки че са събрани над 7000 предварителни поръчки. Хибридът може да бъде купен по традиционна схема или чрез абонамент с месечно плащане, включително поддръжка и застраховка.
Прототипът на купето Polestar 1 бе представен за първи път на преминалия преди дни Фестивал на скоростта в Гудууд. Хибридът беше управляван от главния инженер по настройките на шасито на Polestar - Йоаким Ридхолм. Бившият рали състезател работи в компанията майка Volvo (от 2008 г.).
Купето е оборудвано с електронно контролирани амортисьори Öhlins, адаптиращи се според пътните условия за двее милисекунди и шестбутални спирачни апарати Akebono на предния мост. Джантите са с гуми с размери 275/30 R21 отпред и 295/30 R21 отзад. Автономният пробег само на ток е 150 км.
Интериорът на купето е заимстван от Volvo S90, но моделът с две врати ще има по-богат салон. Например, естествена кожа ще присъства не само върху спортните седалки, но и на предния панел. Освен това ще има елементи от карбон и метал вътре.
Polestar 1 стъпва върху платформата SPA с двойни носачи отпред и многозвенно окачване отзад. Мултиметалната каросерия е покрита с панели от въглеродни влакна, благодарение на което автомобилът е с 230 кг по-лек в сравнение с аналозите от метал. В тунела на пода и задната част на салона има три блока литиево-йонни батерии с капацитет 34 kWh. Акумулаторите задвижват от два електрически мотора на задния мост, които заедно генерират 218 к.с. и 480 Нм . Стартов генератор с 46 к.с. (150 Нм) също помага за въртане на задните колела. А за предния мост отговаря бензиновият турбодвигател с работен обем 2,0 л с мощност 343 к.с. Задвижващата система генерира общо 600 к.с. и 1000 Нм.
Базовата цена на Polestar 1 в Европа е 155 хил. евро. Изглежда, че е адекватна, като се вземат предвид техническата част и скромният тираж, но тази сума е значително по-голяма от цените на Lexus LC 500h (99 200 евро), BMW M850i Xdrive (125 700 евро), както и Maserati GranTurismo (126 хил. евро).
Впечатляващите характеристики са неразделна част от имиджовия продукт. В допълнение, това е първият пълноправен автомобил Polestar. Но другите два модела ще бъдат по-скромни. Тези чистокръвни електромобили ще имат автономен пробег от поне 500 км. През следващата година ще дебютира седанът Polestar 2, чиято мисия е да стане главен конкурент на Tesla Model 3 с четири врати. А през 2020 г. ще се появи на пазара при цена, предполага се, 40 хил. евро. През 2022 г. ще последва голям купе-кросоувър Polestar 3, който ще мери сили с Tesla Model X. Както казват шведите, подготвят доста оригинален автомобил, а не вариант на Volvo XC90 с нисък покрив. Производството на трите модела на Poulstar ще се извършва в Китай.