Lamborghini продължава с активната кампания по представянето на новия си модел. Последният пресрилийз от Сант'Агата Болонезе представя всички високотехнологични процеси, които компанията използва при подготовката на Aventador LP 700-4.
„Систематичният подход към олекотяването и към оптималното съотношение мощност/тегло е от изключително значение за бъдещите суперспортни автомобили, както за удоволствието от шофирането, така и за ограничаването на вредните емисии“, коментира Щефан Винкелман, изпълнителният директор на компанията. „Lamborghini инвестира много усилия, за да усъвършенства своите познания в областта на CFRP (подсилената с карбонови нишки пластмаса) и за да заема лидерската позиция в тази сфера сега. Със своя иновативен монокок наследникът на Murcielago демонстрира в пълна степен ресурса на нашата марка и отваря нова страница в историята на Lamborghini.“
Именно монококът бе централна тема в последния пресрилийз за новия автомобил. Той е направен от подсилена с въглеродни нишки пластмаса (CFRP), в резултат на което тежи само 147,5 кг. Но ползата от това далеч не е само ниското тегло, а и отличната устойчивост на усукване, която е от ключово значение при всеки спортен автомобил (35 000 Нм на градус). Същевременно подобна структура гарантира и високи нива на сигурност за водача и неговия спътник.
Към самия монокок, който е съвместна разработка на Lamborghini с Boeing и Вашингтонския университет, са фиксирани двете алуминиеви подрами, които отговарят за връзката му с окачването, двигателя и трансмисията. Използването на максимално леки материали и в тази област прави възможно самоносещата конструкция на модела (каросерията без вратите и капаците) да не надхвърля 230 кг.
Новият 6,5-литров V12 е с 18% мощен от предходния, но отделя с 20% по-малко вредни емисии (398 г/км). Максималната мощност достига 700 к.с. по DIN при 8250 об./мин, а пиковият въртящ момент от 690 Нм е наличен при 5500 об./мин. Работният обем не е променян, но диаметърът на буталото е увеличен от 88 на 95 мм, като същевременно ходът е ограничен от 89 на 76,4 мм. Компресията е в съотношение 11,8 срещу 11:1 за предходния двигател. Сериозни промени има и в теглото на целия мотор, като диетата достига почти 10% - 253 срещу 235 кг. Височината на сухия картер пък е само 120 мм (със 75 по-малко, като двигателят е позициониран с 60 мм по-ниско), а това неизменно дава отражение върху центъра на тежестта.
Седемстепенната ISR (Independent Shifting Rod) трансмисия е съвместна разработка с Graziano, като тежи само 70 кг. и е оборудвана с 235-милиметров двудисков съединител. В допълнение времето за смяна на предавките е намалено до 50 хилядни, което е с 40% по-бързо от настоящата e-gear система на Gallardo. За сравнение във Формула 1 смяната на предавката се осъществява за 40 хилядни. Тя ще има пет режима на работа Auto, Auto Strada (strada се използва за комфорт), Strada, Sport и Corsa.
Наследникът на Murcielago ще бъде първият сериен автомобил с пушрод окачване и хоризонтално разположени амортисьори. Карбоновите спирачни дискове ще са с диаметър от 400 мм за предната ос и 380 за задната, а ръчната спирачка ще бъде електронна. От компанията обещават повече пространство вътре в салона и по-добра защита на водача и неговия пасажер, която се изразява в четирите предни въздушни възглавници и двете странични. Обърнато е внимание и на пешеходците, като новите изисквания за тяхната защита неминуемо ще се отразят върху профила на автомобила.
Новият представител във фамилията от Сант'Агата Болонезе ще дебютира пред публика на автосалона в Женева.