Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lamborghini Aventador LP 700-4: Систематичният подход

23.02.2011 10:04

Lamborghini продължава с активната кампания по представянето на новия си модел. Последният пресрилийз от Сант'Агата Болонезе представя всички високотехнологични процеси, които компанията използва при подготовката на Aventador LP 700-4.

„Систематичният подход към олекотяването и към оптималното съотношение мощност/тегло е от изключително значение за бъдещите суперспортни автомобили, както за удоволствието от шофирането, така и за ограничаването на вредните емисии“, коментира Щефан Винкелман, изпълнителният директор на компанията. „Lamborghini инвестира много усилия, за да усъвършенства своите познания в областта на CFRP (подсилената с карбонови нишки пластмаса) и за да заема лидерската позиция в тази сфера сега. Със своя иновативен монокок наследникът на Murcielago демонстрира в пълна степен ресурса на нашата марка и отваря нова страница в историята на Lamborghini.“

Именно монококът бе централна тема в последния пресрилийз за новия автомобил. Той е направен от подсилена с въглеродни нишки пластмаса (CFRP), в резултат на което тежи само 147,5 кг. Но ползата от това далеч не е само ниското тегло, а и отличната устойчивост на усукване, която е от ключово значение при всеки спортен автомобил (35 000 Нм на градус). Същевременно подобна структура гарантира и високи нива на сигурност за водача и неговия спътник.

Към самия монокок, който е съвместна разработка на Lamborghini с Boeing и Вашингтонския университет, са фиксирани двете алуминиеви подрами, които отговарят за връзката му с окачването, двигателя и трансмисията. Използването на максимално леки материали и в тази област прави възможно самоносещата конструкция на модела (каросерията без вратите и капаците) да не надхвърля 230 кг.

Новият 6,5-литров V12 е с 18% мощен от предходния, но отделя с 20% по-малко вредни емисии (398 г/км). Максималната мощност достига 700 к.с. по DIN при 8250 об./мин, а пиковият въртящ момент от 690 Нм е наличен при 5500 об./мин. Работният обем не е променян, но диаметърът на буталото е увеличен от 88 на 95 мм, като същевременно ходът е ограничен от 89 на 76,4 мм. Компресията е в съотношение 11,8 срещу 11:1 за предходния двигател. Сериозни промени има и в теглото на целия мотор, като диетата достига почти 10% - 253 срещу 235 кг. Височината на сухия картер пък е само 120 мм (със 75 по-малко, като двигателят е позициониран с 60 мм по-ниско), а това неизменно дава отражение върху центъра на тежестта.

Седемстепенната ISR (Independent Shifting Rod) трансмисия е съвместна разработка с Graziano, като тежи само 70 кг. и е оборудвана с 235-милиметров двудисков съединител. В допълнение времето за смяна на предавките е намалено до 50 хилядни, което е с 40% по-бързо от настоящата e-gear система на Gallardo. За сравнение във Формула 1 смяната на предавката се осъществява за 40 хилядни. Тя ще има пет режима на работа Auto, Auto Strada (strada се използва за комфорт), Strada, Sport и Corsa.

Наследникът на Murcielago ще бъде първият сериен автомобил с пушрод окачване и хоризонтално разположени амортисьори. Карбоновите спирачни дискове ще са с диаметър от 400 мм за предната ос и 380 за задната, а ръчната спирачка ще бъде електронна. От компанията обещават повече пространство вътре в салона и по-добра защита на водача и неговия пасажер, която се изразява в четирите предни въздушни възглавници и двете странични. Обърнато е внимание и на пешеходците, като новите изисквания за тяхната защита неминуемо ще се отразят върху профила на автомобила.

Новият представител във фамилията от Сант'Агата Болонезе ще дебютира пред публика на автосалона в Женева.

Коментари
comments powered by Disqus