Италианският производител регистрира увеличение на продажбите на всички пазари
С 8205 продадени автомобила, Automobili Lamborghini S.p.A. записа деветата си поредна година на ръст на продажбите през 2019 г. и подобри предишния си рекорд в тази област, поставен през 2018 г. с 5750 нови регистрации (+ 43%).
Италианският производител регистрира увеличение на продажбите на всички пазари, на които присъства през 2019 г. (51 държави чрез 165 дистрибутори), а именно в регион EMEA (Европа, Близкия Изток, Африка) постигна най-големия обем на продажби с 3206 продадени автомобила (+ 28%). Това е последвано от зона Америка (2837 продадени автомобила, + 45%) и Азиатско-Тихоокеанската зона, където 2162 автомобила намериха купувачи през 2019 г., което е увеличение с 66%.
Съединените щати остават основният единен пазар на производителя от Сант'Агата Болонезе, като през 2019 г. са продадени 2374 автомобила, с което изпреварва регион Китай (включващ Хонконг и Макао), където са реализирани 770 автомобила , Обединеното кралство (658 автомобила), Япония (641 броя) и Германия (562 единици).
За първата си пълна година на пазара всъдеходът Urus, чиито резултати са през 2018 г. сочат общо 1761 бройки, увеличава продажбите си със 182% до 4962 продадени автомобила през 2019 г.
Италианският SUV логично води по отношение на продажбите през моделите Aventador (1104 продадени бройки) и Huracan (2139 единици), които въпреки това запазват големия пазарен интерес. Huracan, който сега се предлага във версия Evo, значително надхвърли очакванията на производителя, както и резултатите, записани от модела Gallardo, който го изпревари в портфолиото си: на Huracan бяха нужни само пет години, за да надвиши обема на общите продажби (14 022 автомобила), постигнати от Gallardo на пазара за десет години.
Бъдещето на Lamborghini ще се оформя чрез разработване на хибридни модели, първите модели от които трябва да бъдат представени тази година, на конкретни събития, като производителят също потвърди, че ще пропусне автомобилното изложение в Женева.