Плъгин варианти на наследниците на Aventador и Huracan последват обновения кросоувър Urus
Lamborghini ще представи плъгин хибридни задвижвания към всичките си три моделни линии през следващите три години, преди да пусне първия си електрически автомобил до края на десетилетието.
Трите съществуващи модела на марката ще бъдат електрифицирани през 2023 и 2024 г. с пристигането на модернизирания SUV Urus и това, което се очаква да бъде наследник на V10 Huracán и V12 Aventador. Докато Urus ще предлага различни силови агрегати, където регламентите позволяват, наследниците на Huracán и Aventador вероятно ще се продават само като плъгин хибриди.
Този ход е част от пътната карта на Lamborghini Direzione Cor Tauri, водена от необходимостта да се намали въздействието на компанията върху околната среда и при която компанията ще инвестира над 1,3 млрд. британски лири във PHEV технология през следващите четири години. Но шефът на Lamborghini Стефан Винкелман обеща да „запази ДНК-то“ на марката и „да я изведе на следващото ниво“.
„Знаем, че за да останем конкурентоспособни, трябва да вземем решение с убеждение“, каза Винкелман. "Трябва да съкратим времето за разработка и да работим с най-голяма дисциплина. Виждам Lamborghini като мощна ракета, която се отправя към нова мисия. Urus е първото ни запалване по това пътуване, а сега изстрелваме втория етап."
Винкелман отказа да влезе в подробности относно точните технически спецификации на силовите агрегати, планирани за суперавтомобилите, но каза още: „Това ще подчертае емисиите на CO2 от една страна и изходната мощност от друга.“ Компанията се стреми да намали емисиите на CO2 от продуктовата си гама с 50% до края на 2025 г.
Той добави, че автомобилите ще имат ефективност , „равна или дори по-добра от днешната“. Винкелман потвърди, че наследниците на Aventador и Huracán ще използват хибридни задвижващи модули, а не суперкондензаторната система, представена в новия базиран на Aventador Sián FKP 37. Той добави, че наследникът на Aventador ще запази V12, но не уточни, че наследникът на Hurácan ще използва V10, потенциално сигнализиращ за промяна в двигателя за този модел.
След като Винкелман каза, че мекохибридният задвижващ механизъм на Sián е „добър мост за тестване на реакцията на нашите клиенти“ към електрификацията, ограниченият му електрически капацитет в сравнение с PHEV означава, че няма да постигне бъдещите цели на Lamborghini за емисии.
Вместо това, компанията вероятно ще използва система, подобна на тази, която се вижда на SF90 Stradale на Ferrari, с двигател с вътрешно горене, задвижващ задната ос, електрически мотор, задвижващ предната ос, и векторизиране на въртящия момент, използвани за балансиране на изхода.
Винкелман добави, че компанията работи, за да отмени потенциалните недостатъци на ефективността на технологията PHEV. "Батериите също добавят тежест, предполагаемият враг на производителността", каза той. "В Lamborghini обаче сме свикнали да балансираме добавянето на тегло. Увеличението на ефективносттачесто води до добавяне на тегло в първата стъпка. Нашите автомобили превъзхождат съотношението мощност към тегло, така че имаме много добра отправна точка за хибридизация. "
Винкелман каза, че разширеното използване на леки въглеродни влакна и други нови технологии ще бъдат „решаващи” за компенсиране на допълнителното тегло на батериите PHEV.
Преди програмата за хибридизация на Lamborghini да започне през 2023 г., Винкелман каза, че компанията ще използва следващите две години, за да „отпразнува“ двигателя с вътрешно горене и „да отдаде почит на славната история на марката и емблематичните продукти“.
През тази година трябва да бъдат представени два модела V12, за единия от които се разбира, че се отличават с електрифицирана суперкондензаторна технология. Въпреки че Lamborghini отказва да даде подробности, разбира се, че поне един от моделите ще има ретро стил, вдъхновен от някои от предишните суперавтомобили на марката.
Винкелман добави: "Нашите атмосферни двигатели, като нашите супер спортни автомобили като цяло, остават абсолютен критерий в индустрията. И поглед в бъдещето, те могат да се считат за последни по рода си. Но не се притеснявайте, все още имаме такъв или две изненади, планирани в чест на нашите двигатели с вътрешно горене. "