Когато чуете думата Leopard, ако пред вас веднага изплува немски боен танк от войната, то вие със сигурност все още не познавате едноименния полски Roadster. Нека погледнем по-отблизо към този ретро роудстър..
Той се нарича Leopard Roadster с техническо оборудване на Corvette, а визуално е заимствал от модели като Morgan Plus 8. Още през 2005 година двуместният автомобил беше представен на автомобилното изложение в Париж.
Тежащото само 85 килограма шаси на Leopard Roadster е с конструкция тип тръбна рама от стомана. Окачването е независимо както отпред, така и отзад. Отпред Leopard стъпва на 16-цолови джанти, обути в гуми с размер 225/50, а отзад гумите са 17-цолови с мерки 255/45. Спирачната мощ се осигурява от четирибутални спирачни апарата и дискове с размер 305 мм отпред, както и четирибутални апарати и 288 милиметрови дискове отзад, като всички компоненти от системата са на Brembo.
Leopard разполага с 430 к.с.
Leopard носи под дългия си преден капак изцяло алуминиев V8 шестлитров мотор на GM. Мощността трябва да е 430 к.с., а максималният въртящ момент 575 Нм. Американският агрегат е куплиран с шестстепенна ръчна скоростна кутия.
Така оборудваният и тежащ малко под 1,2 тона Leopard Roadster се катапултира точно за четири секунди от нула до 100 км/ч, а максималната скорост е 250 км/ч.
Формите на Leopard Roadster са вдъхновени от класическите модели. Има известна прилика също и с моделите на Morgan, както и не бихме отрекли, че прилича на Wiesmann Roadster. Каросерията е от ръчно кован алуминий. Пищните калници преливат в изваяните прагове. Точно оразмерено предно стъкло предпазва пътниците от насрещния вятър, а резервната гума се е разположила върху капака на багажника подобно на бижу.
Цената за Leopard Roadster започва от 100 000 евро
В интериора има достатъчно простор с две кожени кресла. Арматурното табло се придържа към класическите кръгли уреди, разположени централно пред погледа на водача. Напразно ще търсите въздушни възглавници и други електронни системи за сигурност. Достатъчен е металният ролбар и допълнителните елементи за защита от страничен удар.
Изключителното на този уникат е не само концепцията, но и цената му - 100 000 евро не са за всеки джоб. Но кралят на Швеция - Карл Густав - във всеки случай вече трябва да го притежава.