LFA, новият спортен автомобил на Lexus, вече е разпродаден, въпреки че производството му трябва да стартира едва този декември.
Цената на LFA е над 250 000 евро в базовата версия, но серията е ограничена на 500 бройки, което е и основната причина за огромния интерес към модела. Германците са най-активни до момента, като една трета от заявките са техни (предварителните плащания на немските клиенти възлизат на 125 715 долара).
Продажбите в Европа са свободни, но клиентите в САЩ първо ще трябва да наемат новия LFA за период от две години, след което автоматично получават правото да го закупят. Целта на тази схема е да се предотвратят евентуални спекулации.
Производството на Lexus LFA стартира през декември. От поточната линия ще слизат по 20 автомобила на месец, което означава, че моделът ще се произвежда две години.
Междувременно японците публикуваха и първата официална реклама на LFA, въпреки че както стана ясно по-горе, серията е изцяло разпродадена.
LFA е оборудван с 4,8-литров атмосферен V10 мотор с ъгъл между цилиндрите от 72 градуса и сух картер. Използвани са основно алуминиеви, магнезиеви и титаниеви сплави, благодарение на което размерите му са на стандартен V8 агрегат, а теглото – на V6. Максималната мощност от 560 к. с. е налице при 8700 об./мин, а 90% от въртящия момент (480 Нм) е на разположение на водача в диапазона между 3700 и максималните 9000 оборота.
Задните колела се задвижват посредством 6-степенната ASG секвенциална трансмисия, която е получила подсилени синхронизатори и нов актуатор. Скоростната кутия е разположена отзад, за да се оптимизира разпределението на теглото, което в случая е 48:52. Крайният резултат е ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди и максимална скорост от 325 км/ч.
Шасито и панелите на лекия като за размерите си автомобил (1480 кг при 4505 мм дължина, 1895 мм широчина и 1220 мм височина) са изработени от пластмаса, подсилена с карбонови влакна CFRP, чиято здравина е четири пъти по-голяма от тази на алуминия. Благодарение на тази технология LFA е със 100 килограма по-лек спрямо аналогичния модел с алуминиево шаси.
Окачването отпред е с двойни напречни носачи, а отзад – многозвенно, като амортисьорите са същите, с които състезателната версия на модела участва в „24 часа на Нюрбургринг“. Спирачките са карбонови керамични, като предните дискове са с диаметър 390 мм, дебелина 34 мм и шестбутални апарати, а задните – 306 мм, 28 мм и четирибутални. 20-цоловите алуминиеви колела на BBS контактуват с пътя посредством гумите на Bridgestone с асиметричен дизайн на протектора ( 265/35ZR20 и 305/30ZR20).
Аеродинамичният пакет на LFA включва плосък под, дифузор и активно задно крило. Въпреки солидния даунфорс, който той генерира, коефициентът на челно съпротивление е само 0,31.
През март Lexus представи официално и пакета Nurburgirng, с който марката ознаменува участието си в "24-те часа на Нюрбургринг". Окачването на специалната серия е с нови спортни настройки, шестстепенната автоматична трансмиия вече сменя предавките за 0,15 секунди, а 4,8-литровият V10 генерира 570 к.с. (560 в стандартната версия). В резултат за ускорението от 0 до 100 км/ч са нужни 3,7 секунди, а максималната скорост достига 325 км/ч.