Луксозната марка на Ford предлага елитен модел върху обща за концерна платформа
На автомобилното изложение в Гуанджоу Lincoln представи Zephyr – по-стилния брат на новото Mondeo. Седанът е базиран на същата платформа като новия Ford Mondeo за китайския пазар. Съответно подобна е и формата на каросерията.
Със Zephyr хората от Lincoln показват и бъдещия дизайн на марката, прицелен към визуална широчина и динамизъм. В допълнение към голямата радиаторна решетка със светещо лого предната част на модела е украсена с LED светлинна лента, която се простира по цялата широчина на автомобила. Тя е неразделна част от тесните фарове, настанени далеч в ъглите. Погледът се плъзга над издутия преден капак към полегато челно стъкло. Покривът, подобен на купе, завършва с ниска задна част, която донякъде напомня за Sportback моделите Audi.
Погледнат отстрани, седанът с четири врати се характеризира с хоризонтална линия на прозорците и силно очертани ръбове, а също и с потъващи дръжки на вратите. Оформлението на задната част продължава дизайна на предната и чрез светлинна лента свързва тесните задни светлини, навлизащи в калниците.
В интериора Zephyr посреща своя водач с 27-инчов екран, вграден в арматурното табло. Пред него един 12,3-инчов участък от дисплея предоставя информация за съответните данни за шофиране. Водачът държи волан с две спици, голяма противоударна централна плоча и бутони за управление по спиците. Двамата пътуващи отпред са разделени от широка централна конзола. Екранът поддържа множество взаимодействия, включително контрол с докосване и жестове. Системата за подпомагане на водача Co-Pilot 360 2.0 и инфо-развлекателната система Sync4+ също са на борда. Четири режима за релаксация, ароматизатори и 128 опции за „осветление за настроение“ са само част от подробностите, предназначени за купувачите на луксозни автомобили в Китай.
Zeyphr може да се актуализира по въздуха. Като задвижване Lincoln предлага 2,0-литров четирицилиндров мотор, съчетан с осемстепенен автоматик. Двигателят се доставя от партньора в съвместното предприятие Changan-Ford и развива 250 к.с. и максимален въртящ момент от 376 Нм. Максималната скорост е 220 км/ч. Електрификация не се предвижда. Lincoln Zephyr ще са произвежда изключително за Китай и в Китай.
Заключение
С Lincoln Zephyr марката Ford пуска на пазара в Китай още един почти идентичен модел. Освен кросоувъра Ford Evos изборът пред клиентите включва и новото Mondeo. Както и при другите модели, Lincoln предлага своя седан без електрифициране – необичайно за преживяващи бум на електромобили Китай.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Lincoln