През 2013 г. отборът на Lotus е загубил близо 100 милиона долара. Матю Картър, настоящият изпълнителен директор на тима, е намалил тази сума до впечатляващите четири милиона и половина за следващия сезон.
След като сделката между Genni Capital и Renault относно придобиването на Lotus най-накрая бе финализирана, отборът от Енстоун предостави счетоводната си информация на Companies House, държавната институция във Великобритания, която следи компаниите с ограничена отговорност. Данните от нея са повече от впечатляващи.
През 2013 г., когато завърши на четвърта позиция в шампионата на конструкторите, Lotus е отчел загуба от 65 милиона британски паунда (98 милиона долара), което е поставило под въпрос бъдещето на тима. Назначен е Матю Картър, който въвежда серия от механизми за ограничаване на разходите, включително и освобождаването на ключови специалисти.
По-рано през настоящата година Картър призна, че вероятно е действал прекалено драстично, което се вижда отчетливо в резултатите на отбора на пистата, но във финансово отношение промяната е впечатляваща. Загубата на Lotus за 2014 г. е ограничена до 8,553 милиона паунда (12,9 милиона долара), като от тях 5 милиона евро (5,5 милиона долара) са компенсация на Renault за преждевременно прекратения договор за доставка на двигатели. Още 2,7 милиона долара са платени на освободените служители след радикалните мерки на Картър.
Ако бъдат приспаднати компенсациите, то загубите на Lotus са редуцирани от близо 100 милиона долара до четири милиона и половина. Очаква се данните за 2015 г. да бъдат сходни. Развитието на автомобила бе ограничено драстично заради финансовите проблеми, което автоматично означава и по-малко разходи, но Lotus загуби част от ключовите спонсори.
През 2016 г. отборът от Енстоун отново ще носи името на Renault, като според настоящите договори Пастор Малдонадо и Джолиън Палмър ще са титуляри. И двамата се радват на стабилна спонсорска подкрепа, което им гарантира контрактите, подписани с Lotus, но не е изключено французите да променят пилотската линия