Конкурентът на Tesla купи реклама по време на интервю с Илън Мъск
По време на почивката на шоуто Saturday Night Live, където бе поканен шефът на Tesla Илън Мъск, показаха реклама за Lucid Motors, един от конкурентите на Tesla. Самата марка обяви появата на реклама в своите социални мрежи.
Стартиращият Lucid говори за седана Air, който може да измине 830 км с едно зареждане на батерията. И това е много символично, защото Tesla и моделът Air имат история на съперничество.
Lucid представи своя електрически автомобил през есента на 2020 г. и обяви, че автомобилът ще бъде достъпен за покупка в средата на 2021 г. Тогава обаче стана известно, че компанията няма да има време да организира серийно производство толкова скоро и ще трябва да почака малко. Илън Мъск веднага обеща, че подобреният Tesla Model S ще надмине Air във всички отношения и дори по отношение на автономния пробег без дозареждане - макар и само с 4 км. Но подобреният Tesla Model Sсъщо ще трябва да изчака до следващата година.
Този уикенд друг производител на електрически автомобили, китайската марка NIO, обяви "глобална експанзия".
Компанията възнамерява да започне да продава своите електрически превозни средства в Норвегия през септември 2021 г. и първо да установи продажби там - да организира мрежа от магазини, зарядни станции, ремонтни услуги в Осло и да изгради шоурум от 2150 квадратни метра. След това компанията възнамерява да навлезе на британския и на четири други европейски пазара.
Първият модел, който NIO ще продава извън КНР, ще бъде ES8. Всъдеходът може да измине между 400 и 500 км с едно зареждане, в зависимост от вида на батерията, която собственикът ще използва.