Среща с един от най-достъпните пикапи на българския пазар
Моделите на индийската фирма Mahindra продължават да бъдат сред по-скоро екзотичните предложения в Европа, но реално това по никакъв начин не влияе на техните предимства. Все пак това е компания с над 70 години традиции в областта на професионалните машини, които са доказали надеждността и издръжливостта си по едни от най-трудните и натоварени пътища в целия свят. А съчетанието от здравина и достъпност е нещо, което ненапразно се е ценяло винаги и навсякъде.
Пикап от старата школа
Неотдавна в предлаганата у нас гама на Mahindra към малкия градски кросоувър KUV100 и големия всъдеход XUV500 се присъедини и Goa Pick-up, който е представител на класическите работни пикапи и заедно с Great Wall Steed 6 е най-изгодната нова машина от подобен тип в България. Автомобилът е наличен с единична и двойна кабина, както и с избор между две нива на оборудване, носещи обозначенията S6 и S10. Двойното предаване е серийно за всички версии, като системата е дело на Borg Warner и разполага с типичните за коравите високопроходими модели допълнителни атрибути като механичен блокаж на задния диференциал и понижаващ режим на трансмисията.
Отвън автомобилът има характерен, леко причудлив и може би дори донякъде странен, но същевременно по свой начин доста симпатичен вид. Специфично оформената предна част и особената линия на страничните прозорци са типична гледка за пейзажа в Индия, където освен като пикап моделът от години се подвизава и с напълно закрита каросерия под името Scorpio. Грубоватата осанка на Goa Pick-up по недвусмислен начин издава характера на този автомобил – той е създаден за работа, няма да ви глези, но и няма да ви предаде в трудна ситуация.
Атмосферата в интериора напомня за първата половина на 90-те и е естествено продължения на цялата същност на модела – усещането е малко особено заради почти вертикалното челно стъкло и монтираните почти до вратите седалки, но обективно погледнато ергономията, оборудването и свободното пространство са съвсем прилични.
Време е да потегляме
Едва ли ще ви изненадаме като кажем, че на пътя Goa Pick-up се държи точно така, както може да се очаква от подобен работен кон. Когато е с празна каросерия, автомобилът подскача отривисто по неравностите, радиусът на завиване дори само със задвижване на задните колела предполага доста умения при изпълняването на маневри в по-тесни пространства, а спирачките изискват да се придържате към по-предвидлив стил на шофиране. Това обаче е характерно за всеки друг пикап с твърд заден мост и насоченост повече към тежките задачи, отколкото към удоволствията. Важно е да се отбележи, че дори по много разбити участъци не се долавят притеснителни шумове и не усеща усукване каросерията – нещо, което не може да се каже за китайския конкурент от Great Wall и особено за неговия предшественик Steed 5. 2,2-литровият турбодизел, който добре познаваме добре от други модели както на Manindra, така и на Ssangyong, за пореден път впечатлява със своята изключително уверена тяга още от ниски обороти (максималният въртящ момент от 330 нютонметра се достига още при 1600 оборота в минута) и доста умерен апетит за гориво – средният разход е около десет на сто, което предвид теглото и аеродинамиката на Goa Pick-up си е направо ниска стойност.
Истинската сила на този пикап обаче проличава или когато решите да го ползвате като товарен автомобил или влекач (товароносимостта при варианта с двойна кабина е почти един тон, при модела с къса кабина е дори малко повече, а допустимата маса на прикачения товар достига три тона), или пък когато го подкарате през труден терен. Извън пътя Goa Pick-up сякаш забравя за своята непохватност на асфалт и започва да се държи като риба във вода – специално с активиран понижаващ режим на трансмисията моделът може да се справи с изключително сериозни предизвикателства по пътя си. Изобщо колкото повече работа ви се наложи да свършите с този автомобил, толкова по-вероятно е да се сприятелите с него заради неговата честна и открита същност на верен помощник.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова