“Разговорите, които проведохме бяха конструктивни”, коментира изпълнителният директор на Fiat на излизане от продължилата около един час среща с канцлера Ангела Меркел относно бъдещето на Opel.
В срещата взе участие и внукът на Джани Аниели и вицепрезидент на Fiat Джон Елкън, който след това проведе отделен разговор и с министъра на икономиката Цу Гутенберг.“Илюстрирахме нашия план и видяхме, че немското правителство е сериозно ангажирано в този процес”, цитира думите на Маркионе агенция Bloomberg.
Запитан за изхода от надпреварата, шефът на Fiat коментира: “Всичко се превърна в лотария, но няма да кажа нищо повече. Работя сериозно, за да стигнем до споразумение.”
След разговорите с Меркел Маркионе се срещна в рамките на днешния ден също така и с кандидата за бъдещ канцлер на Германия и настоящ министър на външните работи - Франк-Валтер Щайнмайер, който още от самото начало на одисеята около бъдещето на немския автомобилен производител демонстрира отрицателно отношение към офертата на Fiat.
Самата Ангела Меркел отхвърли идващите от провинция Бавария критики, че не защитава достатъчно добре интересите на Opel, формулирани от шефа на Csu (Християндемократическия съюз) в Бундестага – Петер Рамзауер, според когото всички опции (а не само трите оферти на Fiat, Magna и Ripplewood) трябва да останат отворени.
Днес се появиха нови слухове относно плановете на основния конкурент на Fiat – aвстрийско-канадския производител на автомобилни части Magna, който отправя своята оферта съвместно с ръководения от руския олигарх Дерипаска автомобилен гигант ГАЗ и контролираната от държавата Sberbanк.
“Magna иска да внесе някои изменения в своите планове”, съобщи пред вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung говорителят на канцеларията на област Северен Рейн – Вестфалия. “Преговаряме за по-пълноценното използване на фабриката, за да може производството на Astra да бъде изцяло пренесено от Антверпен в Бохум.”
Вестникът обяснява, че според първоначалните планове на Magna се е предвиждало да бъдат съкратени 2500 работни места (от общо 5000) именно в Бохум. Именно по тази причина министър-председателят на Северен Рейн – Вестфалия се противопоставяше още от самото начало на офертата на Magna, докато другите три Laender (федералните провинции на немската република), в които има разположени заводи на Opel, не скриха своите предпочитания именно към Magna.
Според Frankfurter Allgemeine Zeitung съкращаването на 2500 работни места в един завод (в случая този в Бохум) от общо 25 000 в Opel на територията на цяла Германия е прекалено, добавяйки че пренасянето на производството на Astra в Бохум означава, че белгийския завод в Антверпен ще бъде затворен.
От своя страна, правителството в Берлин отбеляза, че иска да вземе крайното решение за бъдещето на Opel към средата на седмицата и в тази връзка е предвидена среща на високо равнище в сряда вечерта, в която ще вземат участие представители на немското правителство, член на борда на GM и президентът на GM - Europe Карл-Петер Форстър.
Очаква се финалното решение да бъде взето през нощта между сряда и четвъртък.