Причината - дефекти при въздушните възглавници от фирма Takata
Японската фирма Takata Corp., която прави въздушни възглавници за автомобилната индустрия, предизвика сериозни главоболия на компаниитеHonda Motor Co., Nissan Motor Corp. и Mazda Motor Corp., които са принудени да привикат в сервизите близо 3 милиона автомобила поради евентуален проблем с нагнеталната помпа на предпазната възглавница.
Honda приканва 2,03 млн. автомобила в целия свят, от които 1.02 млн. в Северна Америка, 153 943 в Европа и 668 582 в Япония. Автомобилите са били произведени в периода от април 2000 до октомври 2002. В Северна Америка в сервизите трябва да се явят собствениците на модели Civic, CR-V, Odyssey и Element. В Европа засегнатите модели са Civic, Stream, Fit/Jazz и CR-V.
Mazda призовава 159 807 автомобила в целия свят, в това число 14 794 в Щатите, 90 259 в Европа и 11832 в Япония. Сервизната кампания се отнася до модела RX-8 и първото поколение Mazda6.
Nissan кани в сервизите си 755 000 автомобила в целия свят. В САЩ са засегнати 228 000 автомобила, сред тях са моделите Infiniti FX35, Pathfinder и Cube, 128 000 автомобила в Япония с моделите X-Trail и Teanna. Nissan няма да провежда подобна кампания в Европа.
Два смъртни случая са причинени от дефектни въздушни възглавници с автомобили Honda, и двата са регистрирани в САЩ през 2009, а автомобилният производител знае за общо 41 инцидента, свързани със разкъсване на въздушни възглавници.
Официални представители на Nissan и Mazda заявиха, че нямат данни за подобни инциденти с техни автомобил.
И трите компании заявиха, че ще сменят дефектната част.