След Mazda 6 кросоувърите CX-5 и CX-9 ще бъдат построени върху новата модулна архитектура
Амбицията на Mazda да бъде все по-близо до премиум марките датира отдавна. Това не е първата година, в която в прес материалите се говори за това, а самите японци се отнасят много внимателно към дизайна на своите модели, към изучаването и качеството на материалите в салона, опитвайки се да направят автомобилите по-удобни благодарение на настройките на окачването и звукоизолацията. И най-вече, в очите на купувачите Mazda ще бъде още по-престижна. В края на краищата експерти от Хирошима подготвят платформа със задно задвижване с надлъжно разположение на двигателите. А първият в епохата на революционни промени ще бъде следващото поколение на Mazda 6.
Най-скъпите модификации от четвъртото поколение на Mazda 6 ще бъдат оборудвани с бензинов турбо двигател Skyactiv-X и дизелов агрегат Skyactiv-D. И двата мотора са редови шестцилиндрови. Така вместо задвижване на задните колела ще бъде възможно да бъде поръчано двойно .
Най-вероятно след Mazda 6 кросоувърите CX-5 и CX-9 ще бъдат построени върху новата модулна архитектура, както и нишови модели като наследник на емблематичния спортен автомобил Mazda RX-7.
Информацията за това беше разкрита в корпоративна презентация, която попадна на репортери. В нея се казва за нова голяма платформа за шестцилиндрови бензинови и дизелови двигатели с надлъжно разположение. Тоест, най-накрая, шофьорският характер на Mazda 6 ще бъде комбиниран с шаси със задно предаване. Освен това една от версиите на Mazda 6 ще бъде хибридна с 48-волтов стартов генератор, който помага на бензиновия двигател при ускоряване. Моделът Mazda 6 ще се предлага както с каросерия седан, така и с комби, а дебютът му е планиран за 2022 г.