Японците разкриват планове си за разширяване на моделната гама до четири години
Mazda ще пусне не по-малко от 13 нови модела и техните модификации, оборудвани с електрифицирани задвижващи системипрез следващите четири години. Reuters пише за това, като се позоваване на пресслужбата на японската марка.
Между 2022 и 2025 г. Mazda ще пусне пет нови хибрида на различни пазари и също толкова версии с плъгин задвижващи системи с възможност за дозареждане на батерии от битов електрически контакт. И накрая, три напълно електрически модела на Mazda ще дебютират до 2025 г. Автомобилите ще бъдат разработени за Япония, САЩ, Европа, както и Китай и други азиатски страни.
В допълнение, Mazda ще разработи нова модулна архитектура изключително за следващото поколение електрически автомобили . Първият сериен автомобил на това шаси ще се появи през 2025 г. Японците очакват до 2030 г. една четвърт от автомобилите им да бъдат оборудвани с електрически системи.
И накрая, от 2022 г. Mazda ще започне да оборудва големите си автомобили с двигатели с вътрешно горене с усъвършенствана полуавтоматична кормилна система. Например, тя ще може да следи състоянието на водача и самостоятелно да прави маневри или да спира автомобила при липса на навременна реакция от негова страна.
По-рано стана известно, че от 2022 г. Mazda ще се върне към производството на автомобили, оборудвани с роторнидвигатели. Компактният мотор ще се използва в хибридната задвижваща система на малкия кросоувър Mazda MX-30. В този случай агрегатът няма да се използва като движещ елемент - той ще действа като генератор за дозареждане на батериите, които захранват електрическите двигатели.
Японската компания е един от малкото автомобилни производители, които масово произвеждат автомобили с роторен двигател Ванкел през втората половина на 20-и век. Последният модел на Mazda с такъв двигател е спортният автомобил RX-8, чието производство приключи през 2012 г.