Построен е на нова платформа, благодарение на която е станал по-лек със 100 килограма
Новото поколение на роудстъра MX-5 дебютира на автосалона в Париж. Автомобилът е построен на нова платформа, благодарение на която е станал по-лек със 100 килограма. Японците отбелязват, че новият автомобил притежава най-нисък център на тежестта в историята на модела. Променени са и габаритите на роудстъра: 3915 мм на дължина (с 10 мм по-къс, отколкото по-рано), 1730 мм на широчина (с 10 мм по-широк) и 1235 мм на височина (с 20 мм по-нисък). На световния пазар Mazda MX-5 ще се появи през юли 2015 г.
В двигателната гама влизат 1,5-литров задвижващ агрегат с мощност 140 к. с. и 2,0-литров мотор със 180 конски сили. По избор са достъпни две шестстепенни предавателни кутии: механична и автоматична. Автомобилът е получил автоматичен климатроник, система Старт/Стоп, подгряване на седалките и други опции.
Особено внимание трябва да отбележим мултимедийната система Mazda Connect с голям екран и шайба-контролер на централния тунел. Същата мултимедиа е вградена в третото поколение Mazda3. MX-5 е получил и колонки на аудиосистемата в подгрлавниците и ветрозащитен екран. Целият интериор на новия модел е изпълнен в стила на „тройката”. Характерният елемент в салона са неоцветените „первази” на вратите ала Volkswagen Beetle.
Известно е, че първото поколение Mazda MX-5 се появи на пазара преди 25 години – през 1989 г. Автомобилът е получил външен вид в стила на Mazda 323 и притежава същите мотори и трансмисии. Най-познаваемият детайл в екстериора са прибиращите се фарове.
Третото поколение на роудстъра дебютира през 2005 г. и за цялото това време е претърпял само два фейслифта