Спортистът с 675-к.с. коронова „супер сериите” на марката
McLaren възкръсна традицията на легендарния F1 GTR „Longtail”, на автомобилното изложение Женева 2015. Зад допълнителния знак в името се крие мощният 675 к.с McLaren 675LT, който атакувахме успешно.
McLaren продължава да компилира елементите на палитрата спортни автомобили. От това се роди новият McLaren 675LT, който празнува премиерата си на автомобилното изложение Женева 2015. Спортният автомобил се присъединява към „супер сериите” като нов топ модел. Наред с предложения в Азия - 625C, серията включва и 650S.
McLaren 675LT оприличен на 650S
При разработването на новия McLaren 675LT пред инженерите са стояли три важни цели. „Longtail” трябва да бъде по-мощен и по-лек от 650S. И повече да държи водача на фокус. Както издава името, McLaren 675LT изцежда точно 675 к.с. от своя 3,8-литров V8. Битурбо двигателят изпраща 25 к.с. повече към задните колела, в сравнение с 650S. Също така и максималният въртящ момент се е увеличил с 22 Нм и стига общо до 700 Нм.
Според McLaren повишената мощност рефлектира и в измерените стойности. До 100 км/час новият спортен автомобил достига за 2,9 секунди. С това той изпреварва 650S с една десета от секундата. По-осезаема е преднината при спринта до 200 км. Тук, McLaren 675LT осезателно е по-напред с половин секунда (7.9 сек.). Максималната скорост британците са определили както при 650S до 330 км/ч.
Със 100 кг редуцирано тегло
Не само по отношение на мощността, „Longtail” изпреварва и на дължина 650S. Както говори името, McLaren 675LT се простира на дължина над 4546 м, която с 3,4 см повече от 650S. Височината на новия спортен автомобил от Уокинг възлиза на 1188 мм вместо 1199 мм, а широчината - 2095, вместо 1895 мм.
В сравнение с 650S McLaren е редуцирал теглото на 675LT със 100кг. Приблизително една трета от частите са заменени. Което означава: чистото тегло на McLaren 675LT възлиза на 1230 кг. Така спортистът има тегловно съотношение 1.822 кг/к.с. Теглото на новия спортен автомобил от Уокинг е редуцирано най-вече в областта на двигателя, шасито, каросерията и изпускателната система. И то как? Чрез карбонова диета.
McLaren оборудва предницата на новия 675LT с нова престилка, върху която е монтиран по-голям карбонов сплитер. Освен това инженерите са оборудвали бронята на McLaren 675LT с две странични платки. Те са предназначени да направляват въздушния поток през новоконфигурираните карбонови странични прагове към задната част на автомобила. Странично се открояват най-вече двата допълнителни въздуховода. Дори и входовете зад вратите са променени. Те поемат чистия въздух и го транспортират към странично монтираните радиатори.
Дизайнерите са премоделирали също и задната част на McLaren 675T. Титаниевата система за отработени газове има друга форма и е с 1,1 кг по-лека от тази на 650S. От накрайниците на ауспуха отдясно и отляво излизат изгорелите газове на V8. McLaren 675LT изхвърля още горещ въздух и от 22-та процепа на плексигласовия капак.
Черупкови седалки от McLaren P1
В задната част се простира карбоново крило. Така наречените Airbrake изглеждат с около 50 % по-големи в сравнение с 650S. Те ще забавят спортния автомобил при по-резки маневри при спиране, като едновременно с това ще подобряват баланса. Задната карбонова броня е експонирана в друга форма.
Британците предлагат McLaren 675LT в пет различни цветови гами: Silica White, Delta Red, Napier Green, Chicane Grey и McLaren Orange. За интериора на 675LT, McLaren е заимствал черупковите седалки от Р1.
Наименованието „Longtail" - дългата опашка, McLaren свързва впрочем с голямите успехи в моторните спортове. McLaren F1 GTR Longtail печели през 1997 пет от общо единадесетте състезания в шампионата FIA GT и завоюва двойна победа в клас GT1 на 24-часовото състезание в Льо Ман.
Йенс Драле в McLaren 675 LT
Сега те имат свой собствен GT3 на McLaren, да, 675LT може напълно да разклати събралия се състезателен елит. Само ориентировъчните показатели са много обещаващи, по-малко тегло, по-голяма мощност и така нататък. McLaren отбеляза, че само при двигателя повече от 30% процента от частите са нови. Но щом като са я докарали до вратите, техниката остава на заден план. От чисто карбоновите композитни материали веднага ти причернява пред очите. Към всичко това още няколко супер оранжеви акцента, да, това се понася.
Обаче по-важното е: Подобно както при Porsche GT3, 675 LT предоставя на шофьора възможно най-добрите условия на труд. Формата на седалките пасва още в началото, настройката и корекцията на волана позволява оптимално положение, за атакуване на следващия рекорд в състезанието. Към това добавяме и без това силно редуцираното управление, типично за спортните автомобили на McLaren. И това, че британците хранят доста сериозни амбиции спрямо състезателните писти, показва фактът, че 675 LT „никога“ няма да бъде в открит вариант. Не е толкова зле, нали? Но за това, че спортният автомобил е лимитиран до 500 екземпляра, вече може да се съжалява.