Новият автомобил на британците отбелязва 60-ата годишнина от създаването на тима
Историята на McLaren, втория най-стар отбор на стартовата решетка след Ferrari, започва точно преди 60 години със смелото решение на Брус Макларън да създаде собствен тим . За изминалите шест десетилетия екипът от Уокинг е спечелил 12 шампионски титли при пилотите и 8 при конструкторите, но последното отличие е на Люис Хамилтън от далечната 2008 година.
Целта на MCL60 е да върне британците на върха 15 години по-късно, което не е лесна задача с оглед на проблемите от миналия сезон. По време на зимната пауза обаче ръководеният от новия тим шеф Андреа Стела екип е направил серия от промени по автомобила, като най-очевидна е ревизията на радиаторните кутии.
Концепцията на Red Bull с високо позициониран отвор и ясно изразен тунел под него предполага, че британците са подходили по-агресивно към охлаждането на завиждащата система на Mercedes с цел да подобрят притискането и аеродинамичната ефективност. Тази особеност на MCL60 стана видна по време на представянето на автомобила в Уокинг и не присъства в официалните визуализации, които от McLaren публикуваха успоредно с премиерата.
Just look at it. ???? (And then look at it again and again and again!) #MCL60 pic.twitter.com/xbyK9LJcbM
— McLaren (@McLarenF1) February 13, 2023
„Мисля, че установихме какво не ни достигаше миналата година и работихме здраво, за да избегнем тези проблеми с новия автомобил“, коментира Зак Браун по време на официалното представяне.
„Смятам, че се справихме с повечето проблеми, но все още има области, в които не сме там, където желаем да бъдем.“
Промените по автомобила за 2023 г. са съпътствани и от куп ключови промени в персонала. Андреа Стела ще замени тим шефа Андреас Зайдъл, който пое Sauber след решението Audi да влезе във Формула 1. Ландо Норис остава за пета година в Уокинг, но на мястото на Даниел Рикардо влиза новакът Оскар Пиастри.