Mercedes ще предложи спортно купе на същата платформа като SL. Новият AMG GT се очаква през лятото на 2023 г. – също и с четирицилиндров двигател. Феновете, които са съгласни да платят, могат да му се възхитят предварително.
С AMG GT Mercedes играе на върха в лигата на спортните автомобили. Но краят на актуалното поколение на модела отдавна е подпечатан – роудстърът и купето не могат да се поръчват още от края на 2021 г. Новият Mercedes-AMG GT ще бъде брат по платформа (MSA = Modular Sport Architecture) на новия SL – на практика той ще е SL с фиксиран покрив на купето.
Платформа от SL
След като новият SL вече е представен, AMG GT, който ще носи моделно означение C 192, е показван само под формата на прототип с камуфлаж. Подобно на SL новият GT се проектира изцяло от AMG и също като SL е базиран върху алуминиевото шаси с пространствена рама, което е усъвършенствано с материална смесица от стомана, магнезий и композитни влакна. Съответно конструкцията transaxle на предшественика му е останала в миналото; AMG GT носи двигателя и трансмисията отпред. Това създава пространство за серийно двойно предаване и активно управление на задните колела. Ходовата част разчита на конвенционално стоманено окачване в комбинация с активни амортисьори и опционална стабилизация против клатене.
Отначало с V8, после и с четирицилиндрови мотори
SL и GT са много сходни и по отношение на дизайна. Това се вижда и на снимката, която изтече предварително от информационна брошура. Разбира се, извивката на покрива на купето чертае по-полегата наклонена линия, която стига до задната част. Графиката на страничните прозорци интегрира още една малка остъклена площ зад вратите. Иначе GT съответства на SL. Има малки разлики в радиаторната решетка и светлините. В кокпита SL и GT също би трябвало до голяма степен да си приличат.
Арматурното табло на SL сигурно ще бъде повторено и в GT.
Разбира се, SL предоставя и основната схема за портфолиото на задвижването. Избор номер едно ще е четирилитровият V8 битурбо, който ще се предлага с различни мощности. Както и при SL, във версията '63 се очаква мощността му да бъде 585 к.с. с 800 Нм въртящ момент. В SL 55 4Matic+, който все още не се предлага в Германия, осемцилиндровият двигател генерира 476 к.с. и 700 Нм. Базовият мотор в SL е четирицилиндров и вероятно ще се предлага като такъв и за AMG GT.
Първи поглед срещу 450 евро
Mercedes ще печели пари от новия AMG GT още преди официалното представяне на автомобила. Идеята предвижда членовете на AMG Private Lounge да могат да си купят участие в събитията за тайно предпремиерно представяне на място в Афалтербах. За датите от 10 до 13 юли 2023 г. за вход ще се заплащат по 450 евро на глава. Този подход, изглежда, има успех, тъй като за първите три дни вече са налични само места в списъка на чакащите.
Снимки: Mercedes, Щефан Балдауф, Дениз Калаган