Събратът по платформа на SL също ще получи и версия с 4 цилиндъра и хибридизация.
С AMG GT Mercedes играе на върха в лигата на спортните автомобили. Краят на настоящото моделно поколение отдавна настъпи. Roadster и Coupé моделите не са налични за поръчка от края на 2021 г. Новият Mercedes-AMG GT ще бъде на платформата MSA (Modular Sport Architecture), която споделя с новия SL – с други думи, това ще бъде SL с фиксиран покрив на купе.
Платформата
След като новият SL вече беше представен, AMG GT, който ще носи типовия код C 192, все още е само под формата на прототип. Подобно на SL, новият GT се разработва изцяло от AMG и също е базиран на алуминиевото шаси с пространствена рамка, използвано в SL, което е усъвършенствано със смес от материали от стомана, магнезий и влакнисти композити. Съответно трансаксиалната трансмисия на предшественика също остава в миналото. AMG GT носи двигателя и трансмисията си отпред. Това създава място за стандартно задвижване на четирите колела и активно завиване на задните колела. Шасито разчита на конвенционални стоманени пружини в комбинация с активни амортисьори и опционална стабилизация при накланяне.
Що се отнася до дизайна, SL и GT също са много близки. Това показва и снимката на нашия ловец на прототипи. Разбира се, покривът на купето очертава по-дълга наклонена линия, която се простира към задната част. Дизайнът на страничния прозорец интегрира друга малка стъклена зона зад вратите. Иначе GT отговаря на SL. Има малки разлики в площта на радиаторната решетка и светлините. В пилотската кабина SL и GT вероятно ще бъдат до голяма степен еднакви. Разбира се, от SL вече имаме и ясна представа за гамата от възможни задвижвания. Четирилитровият V8 битурбо, който ще се предлага в различни нива на мощност, се счита за стандарт. При 63, той трябва да започне с 585 к.с. и 800 Нм въртящ момент, точно като при SL. В SL 55 4-Matic+, който все още не се предлага в Германия, осемцилиндровият агрегат има 476 к.с. и 700 Нм. Базовият двигател в SL е четирицилиндров, който трябва да бъде и базовият двигател в AMG GT. M139 работи в SL 43, който е с работен обем от два литра, включително стартер генератор с ремъчно задвижване (BSG), 48-волтова електрическа система и ново електрическо AMG E-Turbo, осигуряващо 381 к.с. плюс 14 буустерни к.с. Максималният въртящ момент е 480 Нм. Превключването се извършва от деветстепенна автоматична скоростна кутия Speedshift на AMG. С нейна помощ върховите изпълнения развиват над 300 км/ч. Платформата на C 192 обаче е подходяща и за редови шестцилиндрови двигатели. Но те засега не фигурират при SL или AMG GT. AMG GT първоначално ще започне като V8 вариант, четирицилиндровият ще бъде добавен по-късно.