Четирицилиндровият роудстър ще се предлага доста по-изгодно от V8 моделите
Mercedes-AMG ще пусне през 2022 г. още една версия на SL. Базовият роудстър ще има четирицилиндров двигател и това не е за първи път в историята на SL.
Можем да припомним, че 190 SL от серията W 121 се задвижваше от 1,9-литров бензинов мотор с четири цилиндъра, който по това време генерираше 105 к.с. 60 години по-късно съвременният SL се появява и с редови четирицилиндров мотор под капака. По-точно, с M 139, който с работен обем два литра, стартер-генератор с ремъчен привод (RSG) и нов AMG електрически турбокомпресор осигурява 381 к.с. плюс 14 бустерни коня. Агрегатът вече се използва в компактните модели – монтиран напречно и без електрическия турбокомпресор. В SL 43 той е ориентиран надлъжно и получава електрическо турбо, базирано на разработка за Формула 1.
Директно на вала на турбокомпресора – между турбинното колело от страната на отработилите газове и компресорното колело от страната на свежия въздух – е интегриран електромотор, дебел около четири сантиметра. Управляван по електронен път, той задвижва непосредствено вала на турбокомпресора и с това ускорява компресорното колело, преди потокът отработили газове да започне да го задвижва по конвенционалния начин. С това се подобряват реакциите от празен ход през целия оборотен диапазон. В допълнение така е възможен по-висок въртящ момент при ниски обороти. Турбокомпресорът работи с до 170 000 об./мин.
За техническата платформа AMG комбинира алуминиева пространствена рама и самоносеща конструкция, за да формира архитектурата на роудстъра, която се състои от допълнителен микс от материали – стомана, магнезий и композитни влакна. Разбира се, на тази основа са изградени и другите два SL на AMG.
Ходова част
Подобно на модела 55, SL 43 е получил стоманено пружинно окачване AMG Ride Control с предлагани като опция. За първи път има пространствено окачване на предния мост с пет елемента на колело, разположени изцяло вътре в джантата. Също срещу доплащане Mercedes-AMG предлага управление на задните колела.
Външно оформление на SL 43
Визуално AMG SL 43 е доста по по-малко отличителен от топмоделите 55 4-Matic (476 к.с.) и 63 4-Matic (585 к.с.) с V8 двигатели. Роудстърът има по-ненатрапчива решетка, оформена по нов начин предна престилка и по-опростен дизайн отзад, с по две кръгли крайни изпускателни тръби от всяка страна. Естествено, запазена е типичната схема на каросерията с къси надвеси и дълъг преден капак. Моделът получава стардартно 19-цолови джанти от лека сплав, а срещу доплащане – аеродинамично оптимизирани 20- и 21-цолови, познати от осемцилиндровите модели.
Интериор
В SL 43 е монтиран дигиталният кокпит с различни стилове на дисплея, пред който е разположен спортният подравнен отдолу волан с три спици и познатите сателитни контролни елементи и лостчета за превключване. Познат е „турбинният“ дизайн на вентилационните дюзи, такъв е и големият накланящ се екран в централната конзола. Инфо-развлекателната система от последно поколение MBUX със специфично за AMG съдържание и дисплеи също е на борда, както и електрически и ръчно регулируеми седалки с изкуствена кожа и плат. Срещу допълнително заплащане се предлагат различни видове кожа; освен това AMG предлага и два други модела спортни седалки.
Цени
Моделите с V8 фигурират в ценоразписа срещу минимум 158 240 и 187 098 евро. Ценовият диапазон за Mercedes-AMG SL 43 сигурно ще започне с по-малко от 130 000 евро. Дата за начало на поръчката все още не е обявена.
Заключение
С SL 43 филиалът Mercedes-AMG предлага базова версия за навлизане в света на SL. Малкият роудстър се задвижва от четирицилиндров мотор с електрически турбокомпресор и е на цена, доста по-ниска от цените на двата V8 модела.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Mercedes