Mercedes-Benz публикува официална информация за върховия представител на E-класата.
Атмосферният V8 с работен обем от 6208 куб. см на AMG ще генерира 525 к. с. и 630 Нм максимален въртящ момент. Седемстепенната спортна трансмисия AMG SPEEDSHIFT MCT с „мокър“ съединител е заимствана директно от SL 63 AMG и предлага четири режима на работа – икономичния C (Controlled Effiiciency), динамичния S (Sport), спортния S+ (Sport Plus) и ръчния „M“ (Manual). При ръчния модус водачът сменя предавките от планките, разположени на волана.Според производителя E 63 AMG спринтира от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди, като максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч (като опция се предлага лимит на 300 км/ч). За обратното ускорение се грижат 360-милиметровите спирачни дискове (керамичните са опция) и тристепенната ESP система. Олекотените 19-цолови AMG колела с гуми 255/35 R 19 отпред и 285/30 R 19 на задната ос генерират отлично сцепление при всякакви ситуации. От AMG предлагат леки корекции в аеродинамичния пакет, както и в интериора на модела, решен в кожа напа.
Ревизираната кормилната уредба гарантира директна работа и адекватна обратна връзка. В комбинация с новата предна ос и по-твърдо настроеното окачване AMG RIDE CONTROL водачът може изцяло да се потопи в спортния дух на AMG. Характеристиките на окачването се променят автоматично с оглед стила на шофиране и типа пътна настилка, което означава, че с комфортната возия също не са правени компромиси.
Пазарната премиера на Mercedes-Benz E 63 AMG е планирана за този август.