Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes-Benz S 680 Guard: Das Kanzler-Auto

16.12.2021 18:50

Новият федерален канцлер Олаф Шолц избра бронираната S-класа на Mercedes

Олаф Шолц е деветият канцлер на Федералната република и след 16 години под управлението на Ангела Меркел (ХДС) вече има човек от СДП начело на федералното правителство. Независимо коя партия предоставя канцлера, всички те могат да вземат Mercedes за пример. Защото базираната в Щутгарт компания назначаваше автомобилния канцлер в продължение на близо 50 години. От 1949 до 1998 г. нямаше смяна на мер… хм… марката – германската височайша карета  беше винаги Mercedes. Днес Олаф Шолц също предпочете за служебен автомобил един Benz. И по-точно – S 680 Guard.

300 куршума и 12,5 кг експлозив

Колата на Шолц е крепост на четири задвижвани колела, която не може да бъде разбита дори с 12,5 килограма експлозиви. С маса от 4,2 тона бронираната S-класа тежи почти два пъти повече от цивилния си брат и струва около 544 000 евро, два пъти повече от Maybach 680. С теглото се бори един V12 с мощност 612 к.с.; само предното стъкло тежи 120 кг. Общо два тона броня са интегрирани в автомобила като неразделна част от конструкцията. По този начин Guard постига най-високия клас на устойчивост за цивилна машина VR10. В хода на теста специалистите от Държавната оръжейна служба в Улм изстреляха 300 куршума по един такъв Mercedes, без манекените вътре да понесат никакви щети.

Между другото, това невинаги е било така. Mercedes 350 SE на Хелмут Шмит е първият канцлерски автомобил със специална защита. Вина за това има експлозивната ситуация около вътрешния тероризъм на RAF. Аденауер, Ерхард, Кизингер и Бранд все още се возят на обикновени коли – всички от Mercedes. Герхард Шрьодер наруши тази традиция и като бивш премиер на Долна Саксония, взе част от „дома“ със себе си в канцлерството с VW Phaeton. По време на мандата си от 1998 до 2005 г. обаче Шрьодер заемаше място в задната част на различни служебни автомобили. Автопаркът включваше още BMW Серия 7, Audi A8 L 4.2 Quattro и – въздишка на облекчение в Щутгарт - брониран Mercedes S-класа (W 220).

Подобна нестабилност при избора на автомобили имаше и при Ангела Меркел, въпреки че основната държавна лимузина беше Audi A8 L Security с четирилитров V8, два турбокомпресора и 435 к.с. Първата жена канцлер на Германия от време на време се возеше в BMW 760Li High Security и Mercedes S 600 Guard. 

В сравнение с всички свои предшественици Олаф Шолц очевидно е канцлер на конските сили. Ние вече карахме неговия седан с 612 к.с. Можете да видите колоса в действие на снимките в галерията. Там са показани и моделите, които са били на служба при досегашните федерални канцлери.

Заключение

Най-висшият държавен автомобил в Германия никога не е бил по-мощен от служебната кола на Олаф Шолц – Mercedes S 680 Guard (612 к.с.). Разбира се, хората в Щутгарт са доволни от избора на политик от СДП; все пак предшественичката Ангела Меркел разчиташе предимно на бронираната дълга версия на Audi A8.

 

Текст: Патрик Ланг 
Снимки: Том Кьоних и др. 

Коментари
comments powered by Disqus