Mercedes обяви официално по време на автосалона в Детройт, че SLS AMG E-CELL ще се произвежда серийно. Поръчките ще започнат през 2013 г.
„Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL е най-технологичният суперспортен автомобил в 125-те години на автомобилопроизводство. Той показва колко вълнуващи могат да бъдат електромобилите”, коментира изпълнителният директор на Daimler Дитер Цетше. „Нашите клиенти ще могат да дават своите поръчки на дилърите от 2013 г. нататък.”
SLS AMG E- CELL се задвижва от четири електромотора, чиято комбинирана мощност е 392 кВт (525 к. с.). Максималният въртящ момент от 880 Нм е на разположение на водача още при потегляне, което гарантира ускорение от 0 до 100 км/ч при налични 4 секунди. За сравнение 6,3 литровият ДВГ (571 к. с. и 650 Нм) на SLS AMG изпълнява спринтовата дистанция за 3,8 секунди.
Четирите мотора ще са разположени близо до колелата, като всяка двойка ще използва отделна трансмисия – на предната и задната ос. Нестандартната конфигурация позволява на SLS AMG E-Cell да контролира независимо всяко отделно колело, което означава, че загубите при ускорение ще бъдат сведени до минимум, а сцеплението с пътната настилка – гарантирано във всеки един момент. Същевременно тази архитектура е значително по-лека от варианта с четири електромотора в главините на колелата, реализиран при Audi e-tron.
Централният тунел изпълнява твърде нестандартна функция при SLS AMG E-CELL. В него, както и зад задните седалки и в предната част, ще се съхраняват литиево-йонните батерии, за чийто температурен режим ще се грижи система за водно охлаждане. Количеството енергия, което могат да предоставят акумулаторите, е 48 кВт/ч, а капацитетът им е 40 A/ч при напрежение 400 В.
Инсталацията на батериите не изисква никакви промени по шасито или поне така твърдят от Щутгарт. Същевременно нестандартният силов тракт позволява центърът на тежестта да бъде свален максимално ниско и гарантира оптимално разпределение на теглото между предната и задна ос.