С максимална скорост 500 км/ч и уникална визия на базата на W 196
През 1954 и 1955 Mercedes лети с W 196 от победа към победа и не слиза от кориците на изданията. Южнокорейският дизайнер Минуонг Им е вдъхновен от легендарния аеродинамичен електрически състезателен автомобил и скицира автономен пътен GT за 2040 година.
Колко си приличат времената. Mercedes владее модерната и високо комерсиализираната Формула 1 с хибридна технология. В средата на 1950 електромоторите и батериите като място за съхранение на спирачна и изпускателна енергия в състезателните автомобили са нещо подобно, като да търсиш месо в чинията на вегетарианец. Mercedes и Хуан Мануел Фанджо спечелиха световната титла през 1954 и 1955. Конструкторите WM не се обявяваха. Това се случи едва през 1958.
Mercedes 2040 W196R Streamliner с 500 км/ч
Фанджо стартира сезон 1954 най-напред с едно Maserati 250F. Едва след четвъртото Гран При аржентинецът го смени с Mercedes, според публикациите на WM Фанджо е вторият най-успешен пилот на Формула 1, след Михаел Шумахер. Тъй като W 196 стана готов с голямо закъснение. Непосредствено след първото представяне в Реймс, Франция, Фанджо успя да победи. По същото време Mercedes пусна два различни състезателни автомобила. Напълно окомплектованият W 196 Streamliner се състезава по бързите състезателни отсечки на Реймс и Монца. Версия без облечени колела, без брони за по бавни писти и с много завои. Задвижващият агрегат е атмосферен 2,5-литров осемцилиндров, който най-напред генерира 256 к.с., а по-късно - 290 к.с. Двигателят е инсталиран косо в тръбата на рамата.
До ден-днешен дизайнът на електрическите състезателни автомобили се е загнездил в съзнанието на феновете на моторните спортове. Така и W 196 Streamliner не дава мира в мислите на Минуонг Им. Южнокорейският дизайнер е разработил визия, която не е по-малко впечатляваща: Mercedes 2040 W196R Streamliner - автономен GT стъпва по пътищата от 2040 година.
Зад това стои идеята, че до 2040 година може би ще има пътна мрежа, която ще се използва само от автономни автомобили. И тъй като автомобилните технологии до тогава ще бъдат толкова напреднали, че състезателят GT ще вдига 500 км/ч от точка А до точка Б. Именно такъв снаряд ще бъде Mercedes 2040 W196R Streamliner.
Приликата с легендарния модел е безспорна. Минуонг Им е радикализирал бъдещия дизайн. Една дълга муцуна пори въздуха. При проектирането на страничните елементи дизайнерът е следвал пътя на куршума на револвера. Под него минават турбините на Jet- двигателя, които стърчат извън задната част. Отстрани кокпитът изглежда толкова нисък, че дори и малко котенце не може да се провре под него. От покрива на концепта се вижда елегантна перка - прилича на състезателен автомобил от Льо Ман или одежда на племето Ирокези. Минуонг Им е спестил задното крило.
Предните джанти изглеждат като лопатки на турбини, задните джанти са изцяло затворени. Размерите на състезателя са както следва: дължина 4875 мм, широчина 2040 мм и 1100 мм височина. На външен вид изглежда като хармоничен и агресивен GT на бъдещето. Но ние имаме едно предложение: шофьорът също да може сам да управлява през 2040.
Борислав Попов
Страшни глупости или некадърен превод ! Южнокорейският дизайнер Минуонг Им е вдъхновен от легендарния аеродинамичен "електрически " състезателен автомобил ...!? "Двигателят е инсталиран косо в тръбата на рамата "!? Нито има тръба , нито е "инсталиран косо" , каквото и да означава това ! Още по-малко пък W 196 е "електрически" !