Тест на новото поколение на един от емблематичните модели в гамата на Mercedes
Е-класата e ключов модел за марката Mercedes, който мнозина считат за нейно олицетворение. Внушителната осанка на седана е издържана в типичната за последните модели от Щутгарт респектираща стилистика с плавни повърхности, заоблени форми и изпънати, динамични линии. Излъчването на автомобила съчетава елементи от С- и S-класата, но необходимата доза индивидуалност безспорно е налице. Използващите Multibeam LED технология предни светлини не само изглеждат ефектно, но и представляват истински технологичен шедьовър.
Комфортът преди всичко
Водачът и неговият спътник отпред са настанени на изключително удобни кресла с почти безбройни възможности за реглаж. Допълнително предлаганият изцяло дигитален арматурен панел съчетава два 12,3-инчови широкоформатни дисплея с висока разделителна способност, които заемат цялото пространство от страната на водача до края на централната конзола, поемайки едновременно функциите на класическия блок с контролни прибори зад волана и мултимедийната централа в средата. Качеството на изображенията е безупречно, а водачът може да конфигурира показанията според предпочитанията си в трите основни режима „Classic“, „Sport“ и „Progressive“ – след кратък период на привикване удобството е неоспоримо, а цялата процедура не отнема повече време и усилия от промяната на съдържанието на началния екран на съвременен смартфон. Целият панел създава впечатление за плаване в пространството, а внушителната му дължина подчертава хоризонталната структура в дизайна на интериора.
Централният прибор за управление на функциите на централната конзола е с въртящ се контролер и тъчпад. Същият принцип на работа ползват и новите, чувствителни на докосване полета, разположени на двете спици на волана.
Впечатляващ нов двигател
Натискането на класическия стартов бутон събужда новия двигател на E 220 d - изцяло алуминиевата четирицилиндрова машина от поколението с фирмено означение OM 654 мърка тихо и равномерно на празни обороти, оправдавайки усилията, положени от създателите му. Новата генерация е по-компактна и лека от предшественика си и има по-малък работен обем (1950 вместо 2143 кубически сантиметра), но по-висока литрова мощност от 99 вместо досегашните 79 конски сили на литър. Приятно ненатрапчиво е и взаимодействието на турбодизела със серийната деветстепенна автоматична трансмисия, която предава 400-е нютонметра въртящ момент към колелата на задния мост. С новия 220 d Е-класата ускорява чевръсто, не повишава тон във високите оборотни режими и демонстрира нетипична за дизелов модел отзивчивост към педала на газта.
На пътя Е-класата се държи адекватно, не притеснява водача с размерите и теглото си и радва с активните, осигуряващи добра обратна информация реакции на кормилната уредба. Със стандартното окачване комфортът е добър, а с опционалната пневматична система - превъзходен.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Отличен двигател и изключително балансирано пътно поведение. Новата E-класа на Mercedes защитава категорично своето високо реноме и добавя към него най-впечатляващия към момента арсенал от модерна електроника за активен контрол на поведението.
+ Дискретно работещ двигател, добро взаимодействие с деветстепенния автоматик, умерен разход на гориво, удивително широк спектър на технологичните нововъведения, иновативна ергономична концепция, високо качество на изпълнението в интериора, забележителен асортимент от асистиращи системи, опция за пневматично окачване с изключителен комфорт на возене;
- Висока цена
Текст: Божан Бошнаков, Мирослав Николов