Е-класата и В-класата отстъпват терен на по-големи ванове и електромобили
„Ако искам да се возя на Mercedes, ще извикам такси“, е добре позната и донякъде неуважителна поговорка, която в същото време показва важността на марката за индустрията на индивидуалния транспорт. Според статия във вестник Wirtschaftswoche, в Mercedes планират да не предлагат новите модели E-класа W 214 и S 214 (т.е. седан и комби, вижте галерията) като такси през следващата година. В този контекст обновената B-класа също ще отпадне като таксиметрова версия. Това произтича от съобщения на търговски партньори на Mercedes до клиенти от таксиметровия бранш, с които вестникът разполага. Когато беше представена новата C-класа, Mercedes преустанови Taxi Edition за тази серия.
Таксиметровият пазар иска ванове
След запитване на www.auto-motor-und-sport.de от Mercedes потвърдиха спирането на таксиметровите пакети за преоборудване на модела. Посочената причина е: „В момента оптимизираме фокуса си върху нуждите на таксиметровата индустрия, за да гарантираме, че можем да продължим да отговаряме на изискванията на този важен пазарен сегмент в бъдеще. Това включва и редовен преглед на нашето продуктово портфолио. Докато търсенето на нашите просторни таксиметрови модели непрекъснато се увеличава, продажбите на таксиметрови версии на E- и B-класата са спаднали със 75 процента само през последните четири години." Пазарните анализи на Mercedes показали, че за индивидуалния транспорт в бъдеще ще се увеличи по-специално търсенето на просторни, многофункционални превозни средства с по-висок под и до седем места. Съответно, „портфолиото в сектора на такситата и автомобилите под наем ще бъде последователно фокусирано върху продуктите от категорията на вановете“.
Ще заложи ли Mercedes в бъдеще на електрически таксита?
Mercedes обаче няма да се оттегли напълно от таксиметровия бизнес. Според запознати от 2023 г. клонингът на Renault Kangoo – Т-класата на Mercedes и нейната електрическа версия EQT, ще фигурират в гамата и с таксиметрово изпълнение. Вероятно в цвят слонова кост ще се предлагат и други електрически модели, като EQE. Ние успяхме да се повозим в електрическата E-класа - не с таксиметров шофьор, а с развойни инженери на Mercedes (вижте галерията).
Заключение
Моделите на Mercedes и особено E-класата са олицетворение на такситата не само в Германия. Неслучайно автомобилният производител нарича своите модели от E-класата „таксито“. Но от 2023 г. таксиметровите версии на Е-класата седан и комби, както и на В-класата, ще отпаднат от гамата. Mercedes, както всички други производители, в момента е във фаза на преход към електромобилност – съответно в бъдеще електрическите модели се очаква да играят основна роля и в таксиметровата индустрия. В крайна сметка такситата се движат предимно в града и съответно изминават неголеми разстояния – следователно пробегът би трябвало да играе второстепенна роля, ако има подходящо зареждане на стоянката за таксита.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Mercedes-Benz, Щефан Балдауф и др.
Компютърна графика: Кристиан Шулте