Mercedes-Benz добавя към асортимента на двигателите, вграждани в E-класа, нов бензинов агрегат с директно впръскване, както и дизелов Bluetec.
Моторът на E 300 Bluetec е почти идентичен на този, който швабите продават в САЩ за "най-чист дизел в света". Основното различие на "еколога" спрямо предлагания в Европа E 320 CDI се състои в метода на пречистване на отработилите газове (изпълнението Bluetec е снабдено допълнително с NOX и SCR-катализатори). Без да включва използването на добавката карбамид, необходима при по-големите двигатели от серията Bluetec, технологията съумява да понижи нивото на азотен оксид в емисиите под максималната граница, определена от бъдещата екологична норма Евро 5.Мощността спада, въртящият момент се запазва
За да се вместят в поставените параметри, развойните инженери на Mercedes е трябвало да модифицират минимално самия агрегат и предавателните числа на задния мост. Намесата е оставила непокътнат забележителния въртящ момент от 540 Нм, мощността обаче е била намалена с 13 к. с. на 211 "коня". Лек спад се наблюдава и при максималната скорост, която вече възлиза на 244 вместо 250 км/ч. Средният разход на гориво на двете версии е един и същ - E 300 Bluetec харчи 7,3 л/100 км, което отговаря на 193 грама CO2 на километър.
Е-класа с нов бензинов агрегат от CLS
Заедно с "чистника" Mercedes пускат в продажба E-класа с познатия от CLS бензинов "шестак" с директно впръскване. Носещият обозначението E 350 CGI разполага с мощност от 292 конски сили и се задоволява с 8,7 литра (206 грама CO2) на 100 километра.
myro
mercedes sie mercedes ;)